• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر:

هفته نکوداشت زرین شهر، فرصتی برای معرفی هویت، تمدن و تاریخ خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 30237
  • 10 خرداد 1402 - 16:34
هفته نکوداشت زرین شهر، فرصتی برای معرفی هویت، تمدن و تاریخ خطه طلایی ایران
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: فرهنگ غنی و هنر مردم خطه طلایی ایران را قابل ستایش بوده و باعث افتخار است که در شهری زندگی می‌کنیم که از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، صفیه حیدرزاده با بیان اینکه زرین شهر از قدمت و تاریخ طولانی و آداب، سنن و رسوم متنوعی برخوردار است، اظهار کرد: زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در حوزه تمدنی و فرهنگی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود مانند، گوهری درخشان در استان اصفهان می‌درخشد.

وی به پشتوانه فرهنگ غنی خود می‌تواند الگوی بسیاری خوبی برای دیگر شهرهای ایران باشد، افزود: شهری که غنی از تمدن، فرهنگ و هنر باشد روز به روز در مسیر تعالی قرار می‌گیرد و در راستای رسیدن به اهداف، انگیزه و نشاط بیشتری دارد و خطه طلایی ایران به واسطه عالمان، شهدا و سرداران بزرگ، هنرمندان، ورزشکاران، صنعتگران و کشاورزان نام آور خود طی سالیان طولانی نشان داده به خوبی در مسیر تعالی قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر فرهنگ غنی و هنر مردم خطه طلایی ایران را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: چهره‌های ماندگار، مفاخر و هنرمندان زرین شهر با روحیه‌ای ملی و قومی، عشقی سرشار به فرهنگ زادگاه خود آثار ارزشمند مختلفی را با چاشنی ذوق و سلیقه خود خلق کردند که زمینه معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و هنر این شهر را در حوزه‌های مختلف فراهم کرده و باعث افتخار است که در شهری زندگی می‌کنیم که از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است.

وی هفته نکوداشت زرین شهر را، فرصتی برای معرفی هویت، تمدن و تاریخ این شهر دانست و گفت: امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته نکوداشت زرین شهر بر آن شدیم تا برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی و تفریحی متعددی را با محوریت خانواده و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار کنیم تا ضمن آشنایی شهروندان خصوصاً نسل جوان با مفاخر شهر خود، حس «افتخار به گذشته و امید به آینده» در آنان تقویت شود.

حیدرزاده با بیان اینکه برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر باعث حفظ و پررنگ کردن آئین‌های کهن بومی خواهد شد، عنوان کرد: یکی از سیاست شورای اسلامی و شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری استفاده حداکثری از نظرات و پیشنهادات شهروندان، نهادها و گروه‌های فعال در زرین شهر بوده تا غنای بیشتری به برنامه‌های پیش بینی شده فرهنگی شهرداری بخشیده شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان بهتر از هرکسی می‌توانند نمادهای بومی زرین شهر را به معرض نمایش بگذارند، خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم از مسیر فرهنگی، می‌توان خطه طلایی ایران را بهتر معرفی کرد از این رو در راستای تحقق این مهم و همچنین بها دادن به هنرمندان بومی و استفاده از پتانسیل افراد توانمند در اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت زرین شهر فراخوانی منتشر شد تا زمینه لازم برای رشد و تعالی آنها فراهم شود.

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: انبوه داشته‌های فرهنگی در خطه طلایی ایران رسالت مدیریت شهری را در حفظ و توسعه این داشته‌ها سنگین‌تر کرده است، در این راستا یکی از راه‌های معرفی شهر حفظ آئین‌ها و مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی است از این رو در هفته نکوداشت زرین شهر اجرای تمامی برنامه‌ها در فضای شهری برای استفاده عموم شهروندان برنامه‌ریزی شده است تا شاهد تحقق این مهم باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.