• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر:

تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار، فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهر

  • کد خبر : 30528
  • 11 خرداد 1402 - 22:55
تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار، فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهر
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: نكوداشت چهره‌های ماندگار، اندیشمند و خلاق علاوه بر اینكه سنت سپاسگزاری از پروردگار را زنده می‌کند در شناساندن این چهره‌های ارزشمند به نسل‌های امروز و فردای خطه طلایی ایران كمكی شایان خواهد کرد که ثمره آن توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و اندیشه است.

به گزلرش خبرنگار نبض وطن، عبدالرسول کریمی میراث ملموس و ناملوس را هویت و تاریخ یک شهر دانست و اظهار کرد: هر شهر و منطقه‌ای دارای تمدن و گذشته‌ای ارزشمندی است که در گذر زمان، اهمیت آن بیشتر آشکار می‌شود و چنانچه در مسیر حفظ این سرمایه ارزشمند برجای مانده از گذشته برای آیندگان حرکت نکنیم قطعا با خسارت‌های سنگینی مواجه خواهیم شد چراکه مواریث انسانی همواره در طول تاریخ دچار دگرگونی شده‌اند.

وی حفظ میراث فرهنگی و تاریخی برای آیندگان را در گرو ارزش‌گذاری به این مهم دانست و افزود:عدم توجه و صیانت از میراث ملموس و ناملموس بجا مانده از گذشته به عنوان یک گناه نابخشودنی نزد نسل حاضر و آیندگان تلقی می‌‌شود برهمین اساس مدیریت شهری زرین شهر نگاه ویژه‌ای به حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی ملموس و ناملموس خطه طلایی ایران دارد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: ما هویتی را از گذشتگان به ارث برده‌ایم که بخشی از آن ملموس و بخش دیگر آن ناملموس بوده و با توجه به اهمیت جلوگیری از تحریف تاریخ، فرهنگ و تمدن یک شهر باید با پشتوانه علمی اقدام به ثبت، معرفی و بزرگداشت آن حرکت تا از گزند تحریف در امان بماند و برگزاری نکوداشت زرین شهر اقدامی موثر در این خصوص به‌شمار می‌‌آید که با پشتوانه علمی به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه امروزه در جوامع مترقی موضوع حفظ میراث ملموس و ناملموس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، ادامه داد: ما براین باور هستیم آنچه از تاریخ و تمدن گذشتگان سینه به سینه و نسل به نسل به ما منقل شده باید به درستی حفظ شود و در این میان نیاز است با ابزار روزآمد و اتخاذ تدابیری نواندیشانه، بهتر از قبل به حفاظت از آن بپردازیم تا به درستی به نسل‌های جدید و آینده منتقل شود.

کریمی تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار را فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهر دانست و اضافه کرد: نکوداشت چهره‌های ماندگار، اندیشمند و خلاق علاوه بر اینکه سنت سپاسگزاری از پروردگار را زنده می‌کند در شناساندن این چهره‌های ارزشمند به نسل‌های امروز و فردای خطه طلایی ایران کمکی شایان خواهد کرد که ثمره آن توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و اندیشه است.

وی عنوان کرد: روز یازدهم خرداد ماه به عنوان روز زرین شهر در تقویم فرهنگی زرین شهر نامگذاری شد و مدیریت شهری به مدت یک هفته میزبان مراسم، رویدا‌ها و اتفاقات خوب در خطه طلایی ایران است و با توجه به اینکه زرین شهر گنجینه‌ای بزرگ و ارزشمند از مفاخر معاصر و همچنین استعداد‌های جدید به‌شمار می‌آید امیدواریم زمانی فرا برسد که بتوانیم در ایام نکوداشت این شهر از مفاخر معاصر شهر به درستی تجلیل کنیم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر سبب تعمیق فرهنگ تکریم و بزرگداشت مفاخر به عنوان میراثی گرانبها برای نسل‌های آینده و جلب توجه افکار عمومی به ارتقای سواد میراثی و درنهایت مردمی کردن حفاظت از میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.