• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان:

دوره‌های توانمندسازی مالیاتی رسته کافی‌نت برگزار شد

  • کد خبر : 30842
  • 26 خرداد 1402 - 19:00
دوره‌های توانمندسازی مالیاتی رسته کافی‌نت برگزار شد
رئیس اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان گفت: دوره‌های توانمندسازی مالیاتی با هدف ارتقا سطح دانش اعضای اتحادیه کافی نت به منظور تنظیم اظهارنامه مالیاتی صحیح و متناسب با فعالیت فعالان اقتصادی جهت جلوگیری از زیان‌های ناشی از کتمان مالیاتی و همچنین زیان‌های ناشی از اعمال ضرایب ناصحیح اینتاکد و… به مرحله اجرا رسید.

محمدرضا جعفریان در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن یکی از راه‌های کسب درآمد فعالان صنف کافی نت را ثبت اظهارنامه مالیاتی دانست و اظهار کرد: هرساله از ابتدا تا پایان خردادماه ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی و از ابتدای تیرماه تا پایان ای نماه ارسال اظهارنامه ارگان‌ها و اشخاص حقوقی انجام می‌شود.

وی افزود: در فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی کافی نت‌ها بصورت ویژه فعالیت می‌کنند و تمام هم‌وغم آنها در این مدت ثبت صحیح و دقیق اطلاعات اظهارنامه مالیاتی است، بر همین اساس اتحادیه نیز در این راستا خود را موظف می‌داند شرایطی را فراهم کند تا این مهم با بروزرسانی اطلاعات اعضا زیرمجموعه این اتحادیه به درستی انجام شود.

رئیس اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان تصریح کرد: قوانین مالیاتی در سال ١٣٩۴ اصلاح و به تصویب رسید و از ابتدای سال ١٣٩۵ قابلیت اجرا به خود گرفت اما اجرای این قوانین به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با اداره امور مالیاتی به تعویق افتاد.
وی اضافه کرد: چندین سال پیش نرم افزاری که دارای هوش مصنوعی بوده و در چهل کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد خریداری و در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفت اما به دلیل تحریم، پشتیبانی و عدم تکمیل این نرم افزار طی سال‌های گذشته مالیات به‌صورت علی الاراس و برآوردی محاسبه می‌شد.

جعفریان ادامه داد: طی سال‌های گذشته صاحبان مشاغل در سراسر کشور با مراجعه به کافی نت‌ها بنا به ضرورت و بصورت سنتی درصدی به مالیات سال قبل خود اضافه می‌کردند و به اصطلاح خود اظهاری می‌کردند.

وی بیان کرد: از سال ١۴٠٠ با توجه به تامین و تکمیل نرم افزار مالیاتی توسط دانشگاه‌های داخلی و همچنین دسترسی سازمان امور مالیاتی به بانک اطلاعاتی و تغییر در نوع ارسال اظهارنامه‌ها روند ارسال اظهار نامه مالیاتی تغییر کرد.

رئیس اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان یادآور شد: در این میان به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش لازم مودیان مالیاتی و کافی نت‌ها از سوی مراجع ذیصلاح همانند سازمان امور مالیاتی و رسانه‌ها باعث شد اصناف و بازاریان بعضاً شاهد بروز مشکلات و ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اتاق اصناف و اتحادیه فناوری ارتباطات و فرهنگی و هنری شهرستان لنجان تصمیم به برگزاری دوره‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و مشاوران مالیاتی برای رسته کافی نت گرفتند.

جعفریان اضافه کرد: دوره‌های توانمندسازی مالیاتی با هدف ارتقا سطح دانش اعضای اتحادیه کافی نت به منظور تنظیم اظهارنامه مالیاتی صحیح و متناسب با فعالیت فعالان اقتصادی جهت جلوگیری از زیان‌های ناشی از کتمان مالیاتی و همچنین زیان‌های ناشی از اعمال ضرایب ناصحیح اینتاکد و… به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به آموزش مالیاتی و ثبت نام پروانه کسب بیش از ٩٠ کافی نت فعال در شهرستان لنجان، عنوان کرد: در این دوره‌ها آموزش‌های مورد نیاز این صنف از جمله آموزش مواد قانونی، آموزش گروه بندی مشاغل، ارسال اظهارنامه‌های فصلی، ارسال اظهارنامه بر ارث و ارزش افزوده و … به‌صورت جلسات متمادی با حضور اکثریت رسته‌های کافی نت برگزار و به آنها پایان نامه معتبر اهدا شد

رئیس اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان گفت: معمولاً در فصل اظهارنامه مالیاتی برخی افراد سودجو اقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌کنند که شهروندان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی به هر مکانی مراجعه نکنند زیرا معمولاً به دلیل اینکه ارقام به صورت غیرکارشناسی ثبت می‌شود، دچار مشکل خواهند شد.

وی متذکر شد: کافی‌نت‌ها باید مجوز اتحادیه فناوری، ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان را در محل کسب خود نصب تا شهروندان هنگام ثبت اظهارنامه بتوانند این مجوز را رؤیت کنند.

جعفریان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشنامه‌ها بروزرسانی و قوانین جدید وضع می‌شود جلسات آموزشی بصورت مستمر در طول سال برگزار خواهد شد تا اطلاعات فعالان رسته کافی نت بروزرسانی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.