• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قالیباف: شهید بهشتی با همه وجودش زمان شناسی را به مردم ایران درس داد

  • کد خبر : 31292
  • 05 تیر 1402 - 10:27
قالیباف: شهید بهشتی با همه وجودش زمان شناسی را به مردم ایران درس داد
رئیس مجلس شورای اسلامی، شهید بهشتی را در برابر ناملایمات و طعنه‌ها یک اسطوره نامید و تاکید کرد: تحول با مردم باوری در پرتو خدا باوری محقق می‌شود.

به گزارش نبض وطن، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن اجلاس سران، یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامی داشت و اظهار کرد: زمانی که صحبت از قوه قضاییه است، قطعاً در ذهن همه مردم، شهید بهشتی و هفتم تیر یادآوری می‌شود که در تمام این سال‌ها سبب افتخار همه مردم و مسوولان بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید بهشتی تجسمی از علم و عمل و به تمام معنا مصداق ایمان، اخلاق، ایثار و تلاش برای رفاه مردم بود؛ ما شهید بهشتی را در سعه صدر در برابر ناملایمات و طعنه‌ها یک اسطوره می‌دانیم.

وی با اشاره به ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی یادآور شد: دوستانی که روزهای اول انقلاب را به یاد دارند، می‌دانند که شهید بهشتی برای ارزش‌های انقلاب و عمق بخشی به اندیشه‌های اسلام از آبروی خود گذشت و برای حفظ و وحدت در جامعه سکوت کرد و به جوانان نشان داد که راه پیشرفت با اندیشه‌های دینی و انقلابی در تضاد نیست.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه شهید بهشتی با همه وجودش زمان شناسی را به مردم ایران درس داد تا سرلوحه مسوولیت‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: او به ما یاد داد که در حداقل مشترکات می‌توانید با یکدیگر همکاری کنید و برای پیشرفت انقلاب به پیش روید. شهید بهشتی به ما آموخت برای حفظ استقلال باید از ظرفیت همه ملت استفاده کنیم و پیروزی ما در گروه همین یکپارچگی است.

قالیباف مناعت طبع را از دیگر صفات شهید بهشتی برشمرد و گفت: اخلاق مداری شهید بهشتی سبب شد با مدیریت و مدارا، قدرت جذب بالایی برای جبهه انقلاب در آن شرایط سخت ایجاد کند. البته همین خصلت‌ها سبب شد این شهید عزیز در تیرس منافقین و مخالفان قرار بگیرد و جان خویش را تقدیم مکتب اسلام عزیز کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید راه امام شهدا و سید شهدای هفتم تیر را ادامه دهیم و میراث دار این فرهنگ شویم نه میراث خوار، یادآور شد: این راه را باید تحت هدایت رهبر مقام معظم انقلاب و در این زمان که این نعمت را خداوند به ما اعطا کرده ادامه داده و برای تحقق و عینیت بخشی به آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب تحول است، افزود: برای تحول باید مردم باوری را در پرتو خدا باوری را انجام دهیم که سبب تحول در همه عرصه‌ها به ویژه در حکمرانی می‌شود و اگر حق مردم را ادا کنیم قطعاً مردم هم به حق خود آشنا می‌شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.