• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان:

شهرستان لنجان به عنوان شهرستان برتر استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شد

  • کد خبر : 31334
  • 08 تیر 1402 - 7:20
شهرستان لنجان به عنوان شهرستان برتر استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان لنجان از عوامل اصلی بازدید گردشگران از این شهرستان به شمار می‌آید و استفاده از این ظرفیت‌ها سبب شد شهرستان لنجان در نوروز 1402 به عنوان شهرستان برتر استان اصفهان انتخاب شود.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: شهرستان لنجان با برخورداری از آثار تاریخی، گردشگری و همچنین طبیعت بکر و اماکن تفریحی به عنوان یکی از پایگاه‌های مناسب برای تبدیل شدن به قطب رویدادهای گردشگری استان اصفهان شناخته می‌شود و بی شک پایه و تحقق این امر، برنامه ریزی، سیاست‌گذاری و برگزاری برنامه‌های متمایز، باارزش و والا است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر حق شهرستان لنجان به درستی ادا نشده بود بر همین اساس می‌بایست با برگزاری رویدادهای فرهنگی _هنری به سمتی گام برداشته می‌شد که شهرها و روستاهای این شهرستان خوشنام قابلیت تبدیل شدن به برند در عرصه ملی را داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند سنگ بنای تحول و توسعه اقتصادی در شهرستان لنجان باشد، تصریح کرد: صنعت گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی مؤثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌شمار می‌آید از این رو توجه به اقتصاد گردشگری و بهره‌مندی شهروندان از چرخش اقتصاد گردشگری از جمله مباحثی است که باید در شهرستان لنجان به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز نیاز است با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مسیری گام برداشته شود که مباحث گردشگری و پرداختن به امور گردشگران و نیازهای آنها تنها در طول سال مورد توجه قرار گیرد چراکه یکی از معیارهای ارزیابی شهرستان‌ها توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان توجه به اینگونه مباحث مهم و کلیدی است.

فتحی با بیان اینکه با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان لنجان از عوامل اصلی بازدید گردشگران از این شهرستان به شمار می‌آید، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نوروز ۱۴۰۲ و پیرو ارزیابی عملکرد شهرستان‌های استان اصفهان توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، شهرستان‌های برتر استان در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: براساس گزارش ارائه شده شهرستان‌های اصفهان، لنجان، شاهین شهر، تیران و کرون، نجف اباد، کاشان و خمینی شهر به عنوان شهرستان‌های برتر نوروز ۱۴۰۲ معرفی و از فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این شهرستان‌ها تقدیر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در این مراسم از فرماندار و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تقدیر شد همچنین از شهردار باغبادران نیز به عنوان شهردار برتر استان در نوروز ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

وی یادآور شد: پیش از این نیز شهرداری چرمهین به عنوان شهرداری برتر استان در اجرای نوروزگاه کاخ موزه چهل‌ستون اصفهان معرفی شده بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.