• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

عید غدیر فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه ولایت و امامت است

  • کد خبر : 31615
  • 15 تیر 1402 - 9:09
عید غدیر فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه ولایت و امامت است
شهردار زرین شهر گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت معابر شهر، پل تقاطع امام حسین، میدان ورودی شهر، میدان انقلاب و… با استفاده از پرچم‌های مناسبتی، کتیبه‌های طولی، ریسه رنگی و.. آذین بندی شده و فضای شهر آماده برگزاری عید غدیر خم شده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی با بیان اینکه واقعه غدیر خم اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی را به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: اهمیت روز عید غدیر به این دلیل است که ابلاغ و اجرای دستور الهی توسط پیامبر در این روز انجام می‌گیرد و اثبات ولایت و امامت علی (ع) اتفاق می‌افتد و بر همین اساس واقعه غدیر پیام آور استمرار حکومت الهی در جهان است.

وی افزود: عید غدیر خم فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه ولایت و امامت در جامعه بویژه در بین نسل جوانان به‌شمار می‌آید و چنین ظرفیتی را می‌توان دیپلماسی فرهنگی دانست چراکه این واقعه عظیم تبیین کننده مدل و الگوی اسلام در رهبری و هدایت بشریت است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: همزمان با دهه ولایت و امامت معابر شهر، پل تقاطع امام حسین، میدان ورودی شهر، میدان انقلاب و… با استفاده از پرچم‌های مناسبتی، کتیبه‌های طولی، ریسه رنگی و.. آذین بندی شده و فضای شهر آماده برگزاری عید غدیر خم شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه نورافشانی در شب عید غدیر، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از ظهر پنج شنه پانزدهم خردادماه گروه‌های مردمی متشکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی قرار است تا به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به ارائه برنامه‌ها و خدمات خود به شهروندان بپردازند و شهرداری در تلاش بوده تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای این ویژه برنامه را مهیا کند.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری زرین شهر همراهی با مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در جامعه اسلامی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی عنوان کرد: مساجد نقش بسیار مهمی را در تقویت فرهنگ دینی دارند و بر همین اساس ایجاد وحدت، تعامل و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های مذهبی مورد توجه مدیریت شهری بوده و بر همین اساس مشارکت در برگزاری هرچه بهتر جشن‌های دهه ولایت و امامت که در مساجد و هیئت‌های مذهبی در سطح محلات شهر برپا می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به اینکه شهروندان خطه طلایی ایران مردمانی متدین، ولایت مدار و انقلابی هستند با همت بالای مسئولان و مشارکت همگانی شهروندان، در راستای خدمت به شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی آنان تمام تلاش خود را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی شهر به‌کار گرفته‌ایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.