• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رجایی: صیانت و تقویت بنیان خانواده از مهمترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه باشد

  • کد خبر : 31762
  • 19 تیر 1402 - 8:29
رجایی: صیانت و تقویت بنیان خانواده از مهمترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه باشد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تقویت بنیان خانواده مهمترین اولویت برنامه هفتم توسعه باشد، گفت: باید تمام تلاش مان تقویت و صیانت از بنیان خانواده باشد.

به گزارش نبض وطن به نقل از شبستان، حسین رجایی با اشاره به راهکارهای تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: در اینکه باید ساختارهای جامعه ایرانی و اسلامی حفظ شود، شکی نیست و ضرورت اینکه باید کیان خانواده حفظ، نگهداری، تقویت و صیانت شود بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در راستای صیانت، حمایت و حفظ کیان خانواده مجلس یازدهم اقدامات خوبی را شروع کرده است و در حال پیگیری برخی از موارد است. در لایحه برنامه هفتم یک سری احکام وجود دارد که اگر مصوب شود گام موثری در حوزه صیانت و حراست از کیان خانواده صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محور اصلی این قانون، جوانی جمعیت خانواده و مادر بود که این مهم نشان می‌دهد برای اولین بار قانونی با یک سند خوب در کشور ما تصویب شده است که این قانون به عبارتی همه هم و غمش حفظ و صیانت از خانواده اما در فرزندآوری تشکیل و حفظ و کمک به خانواده است.

وی عنوان کرد: مسئله دیگر که مجلس شورای اسلامی به آن در راستای تحکیم بنیان خانواده توجه کرد، بحث مهریه بود که کمیسیون قضایی در این زمینه جمع بندی هایی را انجام داد که انشاءالله این مسئله هم به نتیجه برسد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه هفتم توسعه در مجلس خاطرنشان کرد: برنامه هفتم یک سند بالادستی ما در نتیجه سال آینده است که قطعا کمیسیون اجتماعی و برش های مربوط به برنامه هفتم در مورد تقویت بنیان خانواده در جامعه را مد نظر دارد و امیدواریم مجلس که در سه سال اخیر تلاشش بر این بود که خانواده تقویت و صیانت آن تضمین شود در برنامه هفتم هم همین گونه عمل کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.