• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان:

ساماندهی ویلاهای استیجاری نیازمند اقدامات عملیاتی و میدانی است

  • کد خبر : 32014
  • 24 تیر 1402 - 15:33
ساماندهی ویلاهای استیجاری نیازمند اقدامات عملیاتی و میدانی است
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: با توجه به جایگاه شهرستان لنجان در ستاد خدمات سفر استان اصفهان، استفاده از ظرفیت‌های مجوز خانه مسافر می‌تواند راهگشای مشکلات این شهرستان در ساماندهی ویلاهای شخصی فاقد مجوز باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، احمد فتحی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان لنجان اظهار کرد: براساس آمار و گزارش‌های ارائه شده شهرستان لنجان از نظر تعداد بازدیدکنندگان و همچنین تعداد اقامت‌های انجام شده در نوروز ۱۴۰۲ جزو ۶ شهرستان پربازدید استان قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان لنجان با برگزاری برنامه‌هایی از قبیل برپایی نوروزگاه در چهلستون اصفهان، برپایی نوروزگاه روستایی هاردنگ، ایجاد ۱۰ ایستگاه راهنمایی مسافران نوروزی و.. در کنار تعداد بازدیدکنندگان و … در مجموع به عنوان شهرستان برتر استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شد و طی مراسمی در سرای عطار اصفهان از فرماندار شهرستان لنجان تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: شهردار باغبادران به عنوان شهردار برتر شهرستان لنجان و شهر چرمهین نیز به عنوان شهر برتر در برگزاری نوروزگاه چهلستون معرفی شدند و کسب این عناوین نشان از روزهای امیدبخش برای رونق صنعت گردشگری در شهرستان لنجان است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی ویلاهای استیجاری در شهرستان لنجان، ادامه داد: با توجه به جایگاه شهرستان لنجان در ستاد خدمات سفر استان اصفهان، استفاده از ظرفیت‌های مجوز خانه مسافر می‌تواند راهگشای مشکلات این شهرستان در ساماندهی ویلاهای شخصی فاقد مجوز باشد.

فتحی اضافه کرد: چنانچه ویلاهای استیجاری در این شهرستان خصوصاً بخش باغبهادران ساماندهی شوند صنعت گردشگری رونق بیشتری می‌یابد اما تاکنون بیشتر آنها برای دریافت مجوز مانند خانه مسافر و واحد بوم‌گردی اقدام نکردند و نیاز است تدابیر لازم در این خصوص با در نظر گرفتن امکانات و مشوق‌هایی مانند تسهیلات بانکی و بیمه برای اعطای مجوز به آنها در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: اگر ویلاهای استیجاری ساماندهی شود، نظارت روی آنها به خوبی انجام و از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با اشاره به ظرفیت‌های بخش باغبادران خاطرنشان کرد: روستاهای این بخش به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه زاینده رود و جاری بودن آب در این منطقه از طبیعت زیبایی برخوردار بوده از سوی دیگر وجود خانه‌های تاریخی و محصولات کشاورزی مانند به و گردو سبب شده این منطقه از ظرفیت‌های قابل توجهی برای رونق گردشگری در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری طبیعت، سلامت، غذا، ورزش و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخوردار باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.