• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

تخریب، بازسازی و ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه در فولادشهر/شهرداری مصمم بر پایان پروژه مدرسه نسل فردا است

  • کد خبر : 32126
  • 26 تیر 1402 - 16:14
تخریب، بازسازی و ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه در فولادشهر/شهرداری مصمم بر پایان پروژه مدرسه نسل فردا است
فرماندار شهرستان لنجان گفت:بر اساس مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان لنجان مقرر شده است ۲۰ مدرسه در بخش فولادشهر تخریب، بازسازی و ایمن سازی شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی ظهر امروز _دوشنبه بیست و ششم تیرماه_ در نشست شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش فولادشهر، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش در بخش فولادشهر اظهار کرد آموزش و پرورش نقش بسزایی را در تربیت فرزندان ایران اسلامی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور دارد و چنانچه دانش آموزان به عنوان سرمایه بزرگ کشور در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت شوند، می‌توانند نقش خود را در بزرگسالی با ظرافت و حساسیت برای کشور ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی شهرستان لنجان در فولادشهر مشغول به تحصیل هستند، افزود: پروژه مسکن مهر فولادشهر یک پروژه ملی به‌شمار می‌آید و با توجه به حجم عملیات اجرا شده و اسکان شهروندان در این مکان، نیاز است مشکلات آموزش و پرورش در بخش فولادشهر ریشه‌ای بررسی و با برنامه‌ریزی در مسیر رفع آنها حرکت کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش فولادشهر مقرر شد فهرستی از مدارس بخش فولادشهر که نیازمند آسفالت، ایزوگام و تأسیسات هستند توسط آموزش‌وپرورش فولادشهر تهیه و در اولین فرصت به اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان جهت تجهیز و بهسازی ارسال شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در فولادشهر مقرر شد یکی از مدارس محله ب ۶ توسط خیر و یکی از مدارس هم با توجه به مصوبه‌ای که ذوب‌آهن در هیئت‌مدیره و مجمع این شرکت توسط شرکت سهامی ذوب‌آهن تکمیل شود.

محمدی اضافه کرد: این دو مدرسه بالغ بر ۸۰ درصد عملیات اجرایی داشته و ۲۰ درصد تا اتمام این پروژه باقی مانده و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این دو پروژه به اتمام رسیده و آماده خدمت رسانی به دانش آموزان شود.

وی عنوان کرد: مدرسه نسل فردا از دیگر پروژه‌های نیمه تمام بخش فولادشهر به‌شمار می‌آید که چندین سال است بین شهرداری، نوسازی مدارس استان و آموزش‌وپرورش فولادشهر محل بحث بوده و با توجه به اهمیت اتمام این پروژه مقرر شد با پیشنهاد شهرداری فولادشهر، هزینه‌ها و میزان کارهای باقی‌مانده به‌روزرسانی شود تا در خصوص اتمام پروژه تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: شهرداری فولادشهر مصمم بر پایان پروژه مدرسه نسل فردا بوده و تحقق این مهم نیازمند مصوبه شورای املاک آموزش‌وپرورش است بر همین اساس مقرر شد آموزش‌وپرورش فولادشهر طرح را از شهرداری دریافت و پس از تصویب شورای املاک آموزش‌وپرورش اتمام پروژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان لنجان، گفت: بر اساس مصوبات سفر مقرر شده است ۲۰ مدرسه در بخش فولادشهر تخریب، بازسازی و ایمن سازی شوند.

محمدی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، دبیرستان پسرانه نسل فردا محله ب ۵، مدرسه ابتدایی پسرانه نو بهار و هجرت، دبیرستان مهر متوسطه اول، مدرسه آموزش و پرورش محله ب ۱، دبیرستان طالقانی و نواب صفوی محله شهید صدر، مدرسه راهنمایی ۲۲ بهمن محله فاز یک و هنرستان کار دانش نوآوران محله آ ۳ باید در دستور کار قرار گیرند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی مدرسه استثنایی ارغوان محله ب ۱، دبستان مدرسه معرفت محله قدس، دبستان دخترانه حریت محله قدس، هنرستان کار دانش علم و صنعت محله ب ۵، دبیرستان راضیه ب ۱، هنرستان کاردانش فارابی محله ورودی شهر، دبستان پسرانه شهید منتظری و دبستان شهید آیت محله ب ۵، هنرستان فنی امام خمینی محله شهید بهشتی، دبستان قدس خیابان جمهوری، دبیرستان شاهد نرجس محله ب ۱، کانون صالحات محله آ ۲، پیش دبستانی ستاره محله آ ۲ و مقاوم و ایمن سازی دبیرستان توانا محله ب ۴ در سال ۱۴۰۳ باید تعیین تکلیف و تقدیم دانش آموزان فولادشهر شود.

فرماندار شهرستان لنجان با تاکید بر اینکه مصوبات سفر استاندار به لنجان تا حصول نتیجه با قدرت دنبال می‌شود، تصریح کرد: با بررسی‌هایی که در شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش فولادشهر صورت گرفت مشخص شد این ۲۰ مدرسه در آستانه تخریب قرار داشته و مدیر کل نوسازی مدارس استان اعلام کرد نمی‌تواند به چنین پروژه‌هایی ورود پیدا کرده و صرفاً می‌تواند مدارسی که نیازمند ایزوگام، آسفالت و مشکلات تأسیساتی سرمایشی و گرمایشی هستند ورود کرده و این مشکلات را برطرف کند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد آموزش‌وپرورش فولادشهر لیستی از مدارسی که اینگونه نیازمندی‌ها را داشته آماده و به اداره‌کل نوسازی مدارس استان اصفهان ارائه کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.