• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

امر به معروف و نهی از منکر، رمز حیات دین در جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 32350
  • 30 تیر 1402 - 16:23
امر به معروف و نهی از منکر، رمز حیات دین در جامعه اسلامی است
امام جمعه زرین شهر گفت:امر به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار حساس است و باید با ظرافت انجام گیرد و در این میان همه ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در حد خود داریم و اگر در این مسیر به وظیفه خود با حساسیت و ظرافت به درستی عمل نکنیم آسیب جدی دیده و نتیجه عکس می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های عبادی _ سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به هتک حرمت مجدد به قرآن در کشور سوئد، اظهار کرد: قرآن کریم یک معجزه ماندگار و پر از محتواست که علاوه بر معجزه بودن دارای معارف، شریعت، انسان شناسی، جهان شناسی و خدا شناسی است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و نقطه قوت اساسی است، افزود: قرآن به عنوان بزرگترین معجزه الهی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که اولین ویژگی آن، جامعیت است و ظرفیت پاسخگویی همه نیازهای بشر را تا ابد دارد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان وابسته به رژیم منحوس صهیونیستی در کشور سوئد با بی‌شرمی تمام بار دیگر به محضر مبارک قرآن هتک حرمت کردند و همه‌ی مسلمانان باید در برابر این هتک حرمت خروش جهانی داشته باشند تا دشمنان را از این عمل پشیمان کنند.

وی ادامه داد: سکوت در برابر این توهین جایز نیستد چراکه این اقدام ناشایست قطعاً توطئه صهیونیستی و با چراغ سبز آمریکا در حال اجراست که ضرورت دارد مراقب اینگونه توطئه‌ها باشیم.

آقایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسب سالروز واقعه مسجد گوهرشاد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند: وقتی سخن از حرام شرعی به میان می‌آید یعنی یک موضوع شخصی را حرام اعلام کردند ولی وقتی همین مسئله شخصی را دشمن در دست می‌گیرد برنامه‌ریزی می‌کند و روی آن حساب ویژه باز می‌کند و برای تحقق توطئه خود در مورد حجاب تمام قد با هزینه‌های بالا به میدان می‌آید غیر از حرام شرعی، حرام سیاسی هم مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب با شجاعت و صلابت فرمودند بی حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، باید توجه داشت حرام سیاسی به همه‌ی جامعه ربط پیدا کرده و همه را درگیر آن می‌کند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: بسیاری از افرادی که مرتکب این حرام شرعی و سیاسی می‌شوند در واقع نمی‌دانند که ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده و مرتکب حرام سیاسی شده و نقش سرباز دشمنان را بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف یک ضرورت مهم فرهنگی به‌شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: با افرادی که ناخواسته مرتکب بی‌حجابی شده‌اند باید و با نرمی سخن گفت و جهاد تبیین را برای آنان اجرا کرد چراکه حجاب بارزترین نشانه فرهنگی و نماد ملی ایران اسلامی است.

آقایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، رمز حیات دین در جامعه اسلامی است، متذکر شد: یکی از دلایل گرفتاری‌های اجتماعی و خانوادگی جامعه، غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و قطعاً وقتی از دستوراتی که واجبت دینی به‌شمار می‌آید غفلت کنیم باید آثار غفلت را با هزینه‌های گزاف و حتی جبران ناپذیر بدهیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار حساس است و باید با ظرافت انجام گیرد و در این میان همه ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در حد خود داریم و اگر در این مسیر به وظیفه خود با حساسیت و ظرافت به درستی عمل نکنیم آسیب جدی دیده و نتیجه عکس می‌گیریم.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه تأثیر امر به معروف با زبان نرم بیشتر است، گفت: شیوه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به روش نرم انجام شود تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد و آرامش را برای جماعه به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.