• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

نوسازی بافت فرسوده، توسعه متوازن شهری را به ارمغان می‌آورد

  • کد خبر : 32465
  • 02 مرداد 1402 - 8:39
نوسازی بافت فرسوده، توسعه متوازن شهری را به ارمغان می‌آورد
شهردار زرین شهر گفت:شهرداری زرین شهر در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر به دنبال انتفاع نبوده و به دنبال نوسازی در این بافت است برهمین اساس به متقاضیان نوسازی مسکن در محلات هدف ۷۰ درصد تخفیف در صدور پروانه ساخت ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: بازآفرینی بافت فرسوده به عنوان محل سکونت و معیشت میلیون‌ها نفر از شهروندان شهرهای ایران با هدف حفظ جان و مال شهروندان نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش اعتماد و نشاط اجتماعی و همچنین توسعه پایدار شهری دارد و تحقق این راهبرد نیازمند توجه بیش از پیش در زمینه تسهیل‌گری برای نوسازی و بهسازی است.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن تطابق ندارد، افزود: خطه طلایی ایران زرین شهر با وسعت ۷۲۰ هکتار دارای ۲۵۷ هکتار بافت فرسوده مصوب است و به دلیل فرسودگی، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، مشکلات اجتماعی و آسیب‌پذیری در برابر حوادثی چون زلزله، سیل و آتش‌سوزی بازآفرینی محلات هدف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده، توسعه متوازن شهری را به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: عموم ساکنان بافت فرسوده نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند و براساس قانون تخفیف دست‌کم ۵۰ درصدی برای ساکنان در این محلات حق آنان است.

وی با اشاره به ارائه مشوق‌های ویژه به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده در زرین شهر، ادامه داد: شهرداری زرین شهر در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر به دنبال انتفاع نبوده و به دنبال نوسازی در این بافت است برهمین اساس به متقاضیان نوسازی مسکن در محلات هدف ۷۰ درصد تخفیف در صدور پروانه ساخت ارائه خواهد شد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: بازآفرینی بافت فرسوده شهر افزایش سبب سرانه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی و کیفیت زندگی در این محدوده‌ها خواهد شد برهمین اساس چند طرح بازآفرینی در زرین شهر تهیه و تدوین شده و محلات هدف نیز شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: محله مهرآباد زرین شهر به عنوان محله هدف بازآفرینی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است. شهردار زرین شهر با بیان اینکه اجرای بسته تشویقی شهر سازانه گام مهم در روند بازآفرینی شهری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه بسته تشویقی که در بسیاری از شهرهای ایران متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسود است، تمایل به ساخت و ساز در محله مهرآباد نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به بند ب تبصره ۱۱، خاطرنشان کرد: بر اساس این بند برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تأمین زیرساخت‌های لازم در این مناطق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلف هستند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، سهم این مناطق را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.