• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی در هیئت‌های مذهبی در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 32468
  • 02 مرداد 1402 - 15:17
بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی در هیئت‌های مذهبی در اولویت قرار گیرد
امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از افتخارت بزرگ شهرستان لنجان خدمت به عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا بوده و همه باید در تقویت این موکب تلاش کنند تا شاهد شکوه خدمات رسانی در این مراسم بین المللی باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مهدی آقایی با اشاره به برگزاری مراسم مختلف عزاداری در خطه طلایی ایران اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) یک حرکت عظیم فرهنگی است و باید هیئت‌های مذهبی زرین شهر تشکر کرد که با همراهی مردم بار دیگر پرچم نورانی امام حسین (ع) را برافراشتند تا روح معنویت فضای شهر را فرا گیرد.

وی با بیان اینکه امروز باید بصیرت افزایی محور عزاداری امام حسین (ع) قرار گیرد، افزود: محرم و صفر فرصتی طلایی برای افزایش سطح معنویت، معرفت و بصیرت افزایی است از این رو همه ما باید برای ایجاد تحول فردی و اجتماعی از این فرصت استفاده کنیم چراکه امام حسین (ع) به درستی، کشتی نجات است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی باید در هیئت‌های مذهبی در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام ناب محمدی با ایجاد شبهات و استفاده از فضای مجازی در تلاش هستند تا نسل جوان از مساجد و مجالس عزاداری امام حسین (ع) فاصله بگیرند و این درحالیست که هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و هدایت جوانان دارند و می‌توانند در جهاد تبیین نقش اساسی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه با تقویت کارکردهای هیئت‌های مذهبی می‌توان جوانان را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه کرد، ادامه داد: یکی از اهداف مهم برپایی هیئت‌های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند بوده و مجالس عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان باید به‌گونه‌ای باشد که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

آقایی با بیان اینکه ماهیت نهضت عاشورا باید توسط هیئت‌های مذهبی تبیین شود، عنوان کرد: امام حسین (ع) تلاش اصلی و محوری خود را در بازگرداندن جامعه به سنت و سیرهٔ نبوی صرف کرد و بر همین اساس امام خمینی (ره) می‌فرماید: «احیای دین در این عصر بدون احیای عاشورا ممکن نیست، چون تن‌ها راه‌کار برای احیای دین انقلاب بوده وتن‌ها راهِ به حرکت درآوردن چرخ عظیم انقلاب احیای عاشورا حسینی است».

وی مراسم اربعین را مانور عظیم و نرم افزاری شیعیان جهان و جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارت بزرگ شهرستان لنجان خدمت به عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا بوده و همه باید در تقویت این موکب تلاش کنند تا امسال با رفع نقاط ضعف، همت و توان این موکب برای خدمات رسانی به زائران افزایش یابد تا شاهد شکوه خدمات رسانی در این مراسم بین المللی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.