• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رجایی: اولویت مجلس و دولت اصلاح ساختار نظام اداری کشور است

  • کد خبر : 32489
  • 02 مرداد 1402 - 18:16
رجایی: اولویت مجلس و دولت اصلاح ساختار نظام اداری کشور است
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند ضرورت وجود برنامه و سندهای بالادستی قابل انکار نیست اما به نظر من اولویت مجلس و دولت اصلاح ساختار نظام اداری کشور است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، حسین رجایی ریزی در جلسه دوشنبه ۲ تیر ۱۴۰۲ صحن مجلس طی نطقی در واکنش به اهانت به قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی اظهار کرد: اهانت به ساحت مقدس قرآن که از روی استیصال و ضعف دشمنان اسلام است محکوم و از متولیان سیاست خارجی و امنیتی کشور میخواهم قاطع تریم اقدام را در این خصوص انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه سمفونی نظام اداری کشور نه رضایت کارمند و کارگر را در بر دارد و نه برای مردم کوک است، افزود: امروز ساختار نظام اداری کشور به جهت برخی اصلاحات و دستکاری‌های غیر کارشناسی و غیر اصولی بیش از آنکه درخدمت مردم باشد، بستر ایجاد نارضایتی و گله‌مندی مردم را ایجاد کرده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلی‌ترین گام تحول در نظام اداری کشور، توجه به الگوی حکمرانی اداری ایده آل است؛ مدل حکمرانی مطلوب اداری، چگونگی حکمرانی و کیفیت رابطه بین شهروندان و حکومت را نشان می‌دهد که از مسیر تسهیل‌گری و هماهنگ کنندگی دولت در امور کشور می‌گذرد نه از مسیر دخالت.

وی با طرح این پرسش که آیا نظام اداری فعلی کشور توانسته است اعتماد عمومی و افزایش رضایت و ثبات برای نظام سیاسی کشور داشته باشد؟ گفت: شاید بتوان گفت اصلی ترین عامل عدم اجرای برنامه های توسعه کشور از جمله برنامه ششم توسعه، عدم پویایی ساختار نظام اداری کشور است. هرچند ضرورت وجود برنامه و سندهای بالادستی قابل انکار نیست اما به نظر من اولویت مجلس و دولت اصلاح ساختار نظام اداری کشور است. ای کاش به جای صرف این همه زمان و کار کارشناسی ابتدا ساختار نظام اداری کشور اصلاح می‌شد چراکه خروجی این عدم اصلاح عدم اجرای برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق امروز خود از روسای سه قوه خواست تا به داد اصفهان برسند و بر لزوم «احیای زاینده رود» و «رفع مشکلات مردم لنجان» تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.