• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس بیمارستان شهدای لنجان:

بیمارستان شهدای لنجان به دستگاه MRI دولتی تجهیز شد/مراجعه میانگین ۴۰۰ هزار نفر در سال به بیمارستان

  • کد خبر : 32502
  • 02 مرداد 1402 - 19:05
بیمارستان شهدای لنجان به دستگاه MRI دولتی تجهیز شد/مراجعه میانگین ۴۰۰ هزار نفر در سال به بیمارستان
رئیس بیمارستان شهدای لنجان گفت:بیمارستان شهدای لنجان بطور میانگین در سال حدود ۴۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد که از این میان حدود ۲۰ هزار نفر بستری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، محمد سوداوی اظهار کرد: بیمارستان شهدای لنجان در زمینی به مساحت ۴۵ هزار متر و با ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا احداث شده است که دارای ۱۱۰ تخت مصوب است و از بخش ICU، CCU، NICU، اتاق عمل، جراحی‌های مردان و زنان، داخلی، اطفال، اورژانس و بخش دیالیز تشکیل شده است.

وی افزود: شهرستان لنجان به دلیل همجواری با شهرستان مبارکه و چهار محال و بختیاری همواره به بیمارانی که از این دو شهرستان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند ارائه خدمات می‌کند.

رئیس بیمارستان شهدای لنجان با بیان اینکه بیمارستان شهدای لنجان یک بیمارستان لیفرال است، تصریح کرد: بیمارستان شهدای لنجان بطور میانگین در سال حدود ۴۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد که از این میان حدود ۲۰ هزار نفر بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه اسفند ۹۹، با هدف تجهیز بیمارستان شهدای لنجان به MRI قرارداد آن منعقد شد، عنوان کرد: با کمک خیران و از طریق هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت دستگاه MRI و ساخت فضای فیزیکی مورد نیاز آن با ارز دولتی با مبلغ هفتاد میلیارد ریال تأمین شد و باید توجه داشت که دستگاه خریداری شده از نوع یک و نیم تسلا و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور به‌شمار می‌آید که قیمت به روز این دستگاه یک میلیون دلار است.

سوداوی با بیان اینکه ارتقای سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تا پیش از این بیماران برای دریافت MRI با تعرفه دولتی مجبور به طی مسافت تا مرکز استان اصفهان بودند که در برخی مواقع با از دست رفتن زمان طلایی برای دریافت درمان به موقع دچار آسیب‌های متعددی می‌شدند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.