• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار باشد

  • کد خبر : 33112
  • 16 مرداد 1402 - 13:29
آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار باشد
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت:نخستین گام برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان کمیته امداد ایجاد اشتغال است و در این میان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت این نهاد باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در نشست با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان آموزش فنی و حرفه‌ای را از ارکان‌های مهم و برای ورود افراد به بازار کار دانست و اظهار کرد: دستیابی به مشاغل پایدار و باثبات نیازمند فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بوده تا افراد جویای کار بتوانند به عنوان نیروهای خلاق و کارآمد در کسب کار خود موفق عمل کنند بر همین اساس گسترش آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: نخستین گام برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان کمیته امداد ایجاد اشتغال است و در این میان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت این نهاد باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت آموزی مددجویان دارد، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان تاکنون اقدامات خوبی در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش انجام داده است، و امروز این آمادگی وجود دارد تا با آموزش‌های فنی و مهارتی از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان به‌گونه‌ای عمل شود که شاهد توانمندسازی و استقلال معیشتی مددجویان این نهاد باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمیته امداد در ایجاد اشتغال‌های کوچک و تولید پیش قدم است، تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) زمینه‌ای را فراهم کرده تا بتوانیم در چارچوب آموزش‌های تخصصی و فنی در مسیر رفع نیازهای مختلف اقتصادی و اجتماعی جامعه هدف حرکت کنیم.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد، برگزاری کلاس‌های مهارتی تابستانی ویژه فرزندان ۱۲ تا ۱۴ سال و همچنین ۱۵ تا ۱۸ سال افراد تحت پوشش کمیته، برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ۲۰۰ نفر از فرزندان مددجویان در تابستان، پیگیری تفاهم نامه همکاری منعقد شده ۷ جانبه کشوری و… از جمله مباحثی است که می‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: امروز اشتغال دغدغه نخست مسئولان کشور و همچنین شهرستان لنجان است، از این رو همه باید تلاش کنیم در این عرصه گام برداریم تا با ایجاد مشاغل کوچک بیکاری را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.