• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

خبرنگاران با سلاح قلم مرزِ میان حقیقت و پسا حقیقت را آشکار می‌کنند

  • کد خبر : 33125
  • 16 مرداد 1402 - 20:03
خبرنگاران با سلاح قلم مرزِ میان حقیقت و پسا حقیقت را آشکار می‌کنند
فرماندار شهرستان لنجان گفت:امروز دو رسالت خطیر جهاد تبیین و جهاد تصمیم، پیش روی همه ما قرار دارد و این خبرنگاران هستند که با قلم فرسایی خود می‌‌توانند مرزِ میان حقیقت و پسا حقیقت را آشکار ساخته تا همه بتوانند وظیفه همگانی خود را در حوزه جهاد تبیین و جهاد تصمیم نقش آفرینی کنند.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه، اظهار کرد: فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه بهانه‌ای است تا به مرور نقش و اهمیت خبرنگاران در عرصه‌های حساس و تاریخی همچون ثبت لحظات ماندگار انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، حماسه‌های ملی و مردمی و… پرداخت و از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های فعالان این عرصه قدردانی کرد.

وی خبرنگاران را ممیزانِ مرزِ «حقیقت» و «پسا حقیقت» دانست و افزود: امروز دو رسالت خطیر جهاد تبیین و جهاد تصمیم، پیش روی همه ما قرار دارد و این خبرنگاران هستند که با قلم فرسایی خود می‌‌توانند مرزِ میان حقیقت و پسا حقیقت را آشکار ساخته تا همه بتوانند وظیفه همگانی خود را در حوزه جهاد تبیین و جهاد تصمیم به سرانجام برسانند.

فرماندار شهرستان لنجان فعالیت خبرنگاران را از جنس آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و خردمندی دانست و تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی با انتشار اخبار جعلی در تلاش هستند تا ذهن نسل‌های مختلف خصوصاً نسل جدید را فریب داده تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و در این روزهای حساس تاریخی که با روایت نادرست حقایق و تحریف واقعیت‌ها مواجه هستیم این خبرنگاران هستند که می‌توانند با دید موشکافانه و تیزبین خود با جریان تحریف مقابله کنند.

وی امیدآفرینی و مقابله با جریان تحریف را از مهمترین مباحث در جهاد تبیین دانست و ادامه داد: در جهاد تبیین و مقابله با تحریف، اهمیت رسانه و خبر بیش از پیش برای همه روشن شده است و امیدواریم سنگرنشینان جبهه آگاهی و بیداری، در پاسداری از تبیین حق، گسترش شفافیت، عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی موفق باشند.

محمدی با بیان اینکه خبرنگاران با سلاح قلم در مبارزه با تزویر و دروغ نقش آفرینی می‌کنند، اضافه کرد: نقد و نکوهش ضعف‌ها، سستی‌ها و … در کنار تبیین ارزش‌ها، فرصت‌ها و موفقیت‌ها توسط خبرنگاران گویای رسالت خبری و در حقیقت یک جهاد واقعی است از این رو شاهد هستیم خبرنگاران همواره کوشیده‌اند که اخبار را به گونه‌ای منتشر کنند که علاوه بر اینکه باعث تحرک و پویایی هرچه بیشتر مدیران و مسئولان می‌شود، مردم را نیز نسبت به آینده کشور امیدوارتر کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده است «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس»، عنوان کرد: خبرنگار مدافع حقوق مردم و تصویرگرِ تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و نقش مؤثر او در هر زمانی غیرقابل انکار است از این رو خبرنگاران می‌توانند با بهره بردن از قلم خود به صورت هنرمندانه مسائل و دغدغه‌های عمومی جامعه و در عین حال اقدامات و خدمات نظام و مسئولان را به رشته تحریر در آورده و به تصویر بکشند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: خبرنگاری که بدون حقوق و مزایا، وسیله شخصی و بیمه، بدون تأمین آینده شغلی، شبانه روز در حال تلاش برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است، هدفی مقدس‌تر از حفظ پُست و مقام و یا ارتقای شغلی دارد و به جرأت می‌توان گفت چنین افرادی هیچگاه «نام و نان» را بر قداست قلم ترجیح نخواهند داد.

وی خبرنگاران را جهادگران عرصه تبیین و سرمایه سازان اجتماعی عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: در این میان کارکرد رسانه‌های محلی در به تصویر کشیدن مشکلات موجود در شهرها و روستاهای بی بدیل و غیرقابل انکار بوده و در این مسیر رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است چراکه خبرنگار شخصیتی جریان‌ساز بوده که جایگاه آن در تاریخ و جریان‌های تاریخ ساز بشری نهادینه شده است.

محمدی بیان کرد: امیدوارم خبرنگاران شهرستان لنجان همچون گذشته برای رساندنِ مشکلات موجود در شهرستان لنجان به گوش مسئولان پویا و فعال بوده و در مقابل نیز انتظار می‌رود مدیران پاسخگوی عملکردشان باشند.

وی در پایان گفت: امید است رزمندگان جنگ نرمو سنگربانان فرهنگی که در دانش پذیری و دانایی گستری در جامعه پیشتاز و پیشگام هستند در سایه الطاف الهی، هماره موفق و منصور باشند. قامت، قدرت، قلم و قدمتان پرتوان باد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.