• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر:

تحلیل‌های سازنده خبرنگاران به ارتقای شاخص‌های شهری کمک می‌کند

  • کد خبر : 33175
  • 17 مرداد 1402 - 20:35
تحلیل‌های سازنده خبرنگاران به ارتقای شاخص‌های شهری کمک می‌کند
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: خبرنگاران شهرستان لنجان به مدد قلم‌های پاک، صادق و توانای خود می‌توانند زمینه روشنگری، تعالی، پیشرفت و بالندگی را در خطه‌طلایی ایران فراهم کنند.

محسن محمودی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن خبرنگاران را حلقه اتصال خادمان مدیریت شهری با شهروندان هستند، اظهار کرد: ظرفیت حرفه‌ای خبرنگاران، بستر موشکافی و بررسی هوشمندانه مسائل شهری را فراهم می‌کند و طی سالیان گذشته شاهد بوده‌ایم که این قشر مؤثر با تهیه گزارش، خبر و انتقاد سازنده، شهرداری‌ها را در ارائه خدمات مطلوب یاری کرده‌اند.

وی مطالبه گری مبتنی بر بیان حقیقت را از شاخصِ‌های مهم خبرنگاران دانست و افزود: نقش خبرنگاران در رشد و توسعه کشور نقشی مهم و سازنده بوده و در این میان صداقت، افزایش امید و اعتماد، رعایت انصاف و سودمندی برای جامعه در جریان عمل به وظیفه خطیر اطلاع رسانی، اثرگذاری مجاهدت‌های آنان را دو چندان خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه تحلیل‌های سازنده توسط خبرنگاران به ارتقای شاخص‌های شهری کمک می‌کند، تصریح کرد: خبرنگاران شهرستان لنجان به مدد قلم‌های پاک، صادق و توانای خود می‌توانند زمینه روشنگری، تعالی، پیشرفت و بالندگی را در خطه‌طلایی ایران فراهم کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بار سنگین رسالت اطلاع‌رسانی و ارائه اخبار و گزارش‌های شفاف به جامعه را بر عهده دارند، ادامه داد: ما بر این باور هستیم که مدیریت شهری و دیگر مسئولان در راستای انجام وظایف و افزایش تأثیرگذاری تصمیمات و اقدامات در تمامی عرصه‌های شهری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … نیازمند چشم بینای خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند و اهمیت عملکرد این قشر مؤثر در جای جای شهرهای ایران در راستای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها و مشکلات و موانع، حقیقتی انکارناپذیر است.

محمودی تاکید مقام رهبری در خصوص جهاد تبیین، یکی از محورهای مهم و لازم در شرایط کنونی کشور به‌شمار می‌آید، اضافه کرد: در فضای غبارآلود ناشی از خشونت‌های مطبوعاتی و تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌های پوشش خبری از سوی دشمنان ایران اسلامی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بسترهای فضای مجازی سبب تحلیل‌های نادرست می‌شود و این رسالت خبرنگاران است که با تولیدات فاخر و به موقع خود از تحریف و انعکاس غلط و مغرضانه برخی رویدادها جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: صاحبان اندیشه و قلم با نگرش جهادی خود باید گام‌های ارزنده و مفیدی در مسیر مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی برای نهادینه کردن جهاد تبیین بردارند تا شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه باشیم.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: ۱۷ مردادماه یادآور ایثار خبرنگارانی چون محمود صارمی است که تعهد به قلم را بر تعهد به نفسشان مقدم دانستند و در راه بیان حقایق و آگاه سازی جامعه به شهادت رسیدند که این نگرش در عرصه خبر و اطلاع رسانی و همچنین صیانت از حقوق جامعه سهمی ارزنده دارند.

وی خاطرنشان کرد: فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران فرهیخته خطه طلایی ایران و دیگر شهرهای شهرستان لنجان که با تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی، و تراوش اندیشه تنویر افکار عمومی جامعه را رقم می‌زنند، تبریک عرض کرده و سلامتی و موفقیت فعالان حوزه رسانه را از خداوند منان درخواست می‌کنم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33175

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.