• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز شهرستان لنجان ارائه می‌دهیم

  • کد خبر : 33373
  • 20 مرداد 1402 - 19:24
آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز شهرستان لنجان ارائه می‌دهیم
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند ایدئولوژی، فرهنگ و اشتغال به ترتیب هویت دانش آموزان را شکل می‌دهد از این رو چنانچه دانش آموزان مهارتی را فرا بگیرند، نه تنها تعداد نیروهای تحصیل‌کرده بیکار در جامعه کاهش می‌یابد بلکه آمادگی برای حضور در بازار کار و امید به آینده در آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در نشست با مدیر مدرسه سما دانشگاه آزاد لنجان اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای از جمله مباحثی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند چراکه اگر هر دانش آموز یک مهارت را فراگیرد با استفاده از آن مهارت به راحتی می‌تواند جایگاه شغلی خود را پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند ایدئولوژی، فرهنگ و اشتغال به ترتیب هویت دانش آموزان را شکل می‌دهد از این رو چنانچه دانش آموزان مهارتی را فرا بگیرند، نه تنها تعداد نیروهای تحصیل‌کرده بیکار در جامعه کاهش می‌یابد بلکه آمادگی برای حضور در بازار کار و امید به آینده در آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز باید دانش آموزان و نیروهای جوان را به سمت حرفه آموزی سوق داد، تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت مدارس سما، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان آمادگی دارد در کنار این مجموعه در شهرستان لنجان قرار گیرد تا دانش آموزان در کنار یادگیری مباحث تئوری یک یا چند مهارت و حرفه‌ای را به طور کامل آموزش ببینند تا بتوانند سریعاً وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده و تأمین زیرساخت‌های لازم در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌های مهارتی در مدرسه سما وجود دارد از سوی دیگر می‌توان با برگزاری دوره کوتاه مدت در این مجموعه اقدامات حرفه آموزی مناسبی به علاقه‌مندان ارائه کرد.

ملک‌پور با اشاره به اهمیت تدوین دوره تحصیلی فنی، حرفه‌ای و مهارتی با رویکرد بومی و مبتنی بر آموزش عمومی، اضافه کرد: ثبت مربیان مدارس سما به عنوان مربی و استاد کار مهارتی در شهرستان لنجان و نیازسنجی مهارتی و آموزشی در مدارس سما دانشگاه آزاد این شهرستان از دیگر اقداماتی است که می‌توان در راستای بهبود حرفه آموزی به مرحله اجرا رساند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز شهرستان لنجان ارائه دهیم، عنوان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با کیفیت و تقاضا محور باعث بهبود عملکرد، افزایش بهره وری و سودآوری، افزایش و تحرک و انسجام اجتماعی، تسهیل در ورود به شغل، پایداری شغل، توانایی حرکت میان شغل‌ها، افزایش نرخ موفقیت شروع به کار و… و از سوی دیگر افزایش بهره‌وری، رقابت پذیری، اشتغال و کارآفرینی و کاهش رکود اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه کارآفرینی را به‌عنوان یک راهبرد دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و افزایش تعاملات با مدرسه سما دانشگاه آزاد لنجان در فضای نوینی که آغاز شده به موفقت دست پیدا کرد و شاهد ترویج فرهنگ کار، تلاش و مهارت آموزی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.