• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر :

کارگاه‌های آموزشی «خوشحال زیر یک سقف» برگزار می‌شود

  • کد خبر : 33403
  • 21 مرداد 1402 - 9:26
کارگاه‌های آموزشی «خوشحال زیر یک سقف» برگزار می‌شود
شهردار زرین شهر گفت: مدیریت شهری زرین شهر با دعوت از اساتید مجرب در تلاش است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی «خوشحال زیر یک سقف» زمینه داشتن شهروندانی آگاه و با نشاط اجتماعی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی امروز شنبه _ بیست و یکم تیر ماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان، توجه به سبک زندگی در بیانیه گام دوم را نشان از اهمیت نهاد خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: خانواده همواره به عنوان اولین نهاد اجتماعی شناخته شده و افزایش نشاط، شادی، نیروی جوان و خلاق در این رکن مهم اتفاق می‌افتد، بر همین اساس می‌توان گفت مسیر یک جامعه نیز با آگاهی خانواده‌ها به سمت پویایی و شکوفایی بیشتر تغییر می‌کند.

وی افزود: وجود احساسات مختلفی همچون شادی، خرسندی، و حتی غم و اندوه نقش مهمی در کنترل رفتار و هدایت رفتارهای افراد مختلف در سطح جامعه دارد و چنانچه بسیاری این احساسات همچون نشاط و شادابی به صورت جمعی همچون جمع خانواده تجربه شود، قطعاً تأثیر آن پایدارتر و تعیین کننده‌تر خواهد بود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: زمانی که اعضا خانواده احساس نشاط را در تقابل با یکدیگر تجربه کنند در سطحی وسیع‌تر نیز به خودی خود بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کم و حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشاط و سبک زندگی اسلامی از درون خانواده به جامعه سرایت می‌کند، ادامه داد: یکی از راه‌های اصلی تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده‌ها، حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها، ترویج فرهنگ اصیل و حاکم در جامعه، مباحث فرزند پروری، تقویت مهارت‌های ارتباطی، ارتقا سلامت روانی خانواده، آموزش و مطالعه، استفاده بهینه از رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی با هدف عدم تأثیر پذیری فرهنگ غلط است.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به آموزش‌های روزآمد و کارآمد داریم، تصریح کرد: تعهد، صداقت در گفتار و کردار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تقویت پایبندی اعضای خانواده نسبت به همدیگر، درستکاری و ایثار از عوامل اصلی استحکام خانواده‌ها است و مدیریت شهری در تلاش است تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان «خوشحال زیر یک سقف» در روزهای چهارشنبه هر هفته به نهادینه شدن اینگونه فرهنگ‌های ناب و اصیل در میان شهروندان و خانواده‌های ساکن در خطه طلایی ایران بیش از پیش کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری زرین شهر با دعوت از اساتید مجرب در تلاش است تا با آموزش‌هایی که از یک سو پاسخگوی پرسش‌های روز خانواده‌ها خواهد بود و از سوی دیگر باعث افزایش نشاط اجتماعی به معنای تجربه احساس شادی و خرسندی در خانواده و بعد از آن در سطح کلان جامعه و برخورد با اطرافیان خواهد شد، زمینه داشتن شهروندانی آگاه و با نشاط اجتماعی را فراهم کند.

اسماعیلی احمدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگاه‌های آموزشی «خوشحال زیر یک سقف» با بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان مطرح استان، روزهای چهارشنبه هر هفته به صورت رایگان با حضور عموم شهروندان و علاقه‌مندان از ساعت ۱۷ لغایت ۱۹ در فرهنگسرای شهرداری زرین شهر برگزار خواهد شد و امیدواریم با برگزاری اینگونه ویژه برنامه‌های فرهنگی به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و کاهش دغدغه فرهنگی شهروندان پاسخ داده شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.