• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر مطرح کرد:

نقش پررنگ صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد لنجان

  • کد خبر : 33415
  • 22 مرداد 1402 - 12:09
نقش پررنگ صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد لنجان
امام جمعه زرین شهر گفت:مقام معظم رهبری شعار سال را متناسب با جنگ تمام عیار اقتصادی انتخاب کرده‌اند و خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم نیز نگاه‌ها بیشتر به سمت توان داخلی معطوف شده است بر همین اساس امیدواریم با حل مشکلات کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط شاهد رونق و رشد تولید در شهرستان لنجان باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مهدی آقایی یکی از راه‌های رشد تولید و رونق اقتصادی را توجه جدی به صنایع کوچک دانست و اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط از یک سو نقش بسیار مهمی در رونق تولید، افزایش صادرات غیرنفتی داشته و از سوی دیگر با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی شهرهای ایران اثر می‌‏گذارند.

وی افزود: کارشناسان و دست اندرکاران حوزه صنایع کوچک و متوسط معتقد هستند که صنایع کوچک و متوسط از ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه اقتصادی کشور برخوردار هستند از این رو باید تدابیری اتخاذ شود تا سرمایه‌های خرد باید در کنار هم و در خدمت تولید قرار گیرند تا شاهد رونق شهرک‌های صنعتی در شهرستان لنجان باشیم.

امام جمعه زرین شهر یکی از وظایف حاکمیت را تسهیل در ایجاد کارگاه‌های کوچک و حمایت جدی از آنان دانست و تصریح کرد: بر اساس آمار موجود حدود ۸۰ درصد صنعت کشور به فعالیت صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد، با این وجود صاحبان تولید در این بخش از مسائل و مشکلات و چالش‌های زیادی رنج می‌برند که امید می‌رود حل آنها مورد توجه دست اندرکاران در دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی شعار «مهار تورم، رشد تولید» را چراغی برای حرکت بهتر در مسیر اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: بیش از یک دهه است که موضوع شعارهای سال که از سوی مقام معظم مطرح می‌شود اقتصاد و مباحث مرتبط با آن بوده، از این رو چنانچه معتقد هستیم تولید مسئله اصلی کشور است باید برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف با هدف کمک به صنایع کوچک مأموریت و شاخص گذاری شود در غیر این صورت دستگاه‌ها خود را در قبال مسائل و مشکلات و چالش‌های این بخش مسئول نمی‌دانند.

آقایی با بیان اینکه گرانی و تورم تنها بخش مواد غذایی را شامل نمی‌شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را متناسب با جنگ تمام عیار اقتصادی انتخاب کرده‌اند و خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم نیز نگاه‌ها بیشتر به سمت توان داخلی معطوف شده است بر همین اساس امیدواریم با حل مشکلات کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط شاهد رونق و رشد تولید در شهرستان لنجان باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی را توجه به صنایع بومی دانست و خاطرنشان کرد: برای درون‌زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، حرکت در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌های مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه‌ای کارسازترین راهکار به‌شمار می‌آید و امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت از تولیدات داخلی و بومی شاهد تحقق این مهم باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.