• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر خبر داد:

کشف جسد مرد ۴۰ ساله غرق‌شده در رودخانه زاینده رود پس از ۳ روز

  • کد خبر : 33515
  • 26 مرداد 1402 - 20:55
کشف جسد مرد ۴۰ ساله غرق‌شده در رودخانه زاینده رود پس از ۳ روز
معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر از کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه زاینده رود پس از سه روز جستجو خبرداد.

علیرضا باقری در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: روز سه شنبه _ بیست و چهارم مردادماه_ یک مورد حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محله بهجت آباد شهر زاینده رود به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم‌های غواصی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان لنجان در ایام تابستان، با هماهنگی‌های انجام شده تیم غواصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر تصریح کرد: طبق گزارشات مردمی مردی ۴۰ ساله ساکن اصفهان که همراه با خانواده برای تفریح در این منطقه حضور یافته بودند به قصد شنا وارد رودخانه زاینده رود شده که دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: عملیات جست‌وجو با فرماندهی تیم غواصی شهرداری زرین شهر و همکاری آتش نشانی شهرداری زاینده‌رود و ورنامخواست سریعاً آغاز شد و با تلاش فراوان بدن بی جان این مرد ۴۰ ساله پس از سه روز جست‌وجو ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه _ بیست و ششم مردادماه_ در عملیات غواصی در حریم شهر زاینده رود کشف و به خارج از رودخانه انتقال داده شد.

باقری با تقدیر از زحمات تیم غواصی آتش نشانی زرین شهر اضافه کرد: در حال حاضر تیم تخصصی غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر با گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در مانورها و عملیات‌های مختلف با استفاده از تجهیزات امداد و نجات آبی، توانسته است عملیات‌های شهری و استانی متعددی شامل غرق شدگی، کشف جسد، گشت زنی ایمنی و … را تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به محل انجام مأموریت‌های محوله به تیم غواصی که معمولاً در رودخانه خروشان و کشف جسد افراد غرق شده است غواصان آتش نشان با سختی‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و دیدن ناراحتی بازماندگان حادثه نیز بر روی فکر و آرامش آنان تأثیر زیادی می‌گذارد از این رو باید قدردان زحمات آنان بود.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ غرق شدگی باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل نوجوان و رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در آب‌های روان و دریاچه‌ها بیشترین خطر را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه‌ها پرهیز کنند، چراکه بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در این مکان‌ها دچار حادثه شده و تنها با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.