• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار ورنامخواست:

توسعه‌ی زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز با نگاهی مبتنی بر مطالعات جامع در مدیریت شهری دنبال می‌شود

  • کد خبر : 33532
  • 27 مرداد 1402 - 16:32
توسعه‌ی زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز با نگاهی مبتنی بر مطالعات جامع در مدیریت شهری دنبال می‌شود
شهردار ورنامخواست گفت:در سال جاری به علت تداوم خشکسالی با محدویت‌هایی در آبیاری درختان سطح معابر و بوستان‌های شهر نسبت به گذشته مواجه بودیم، ولی با برنامهریزی دقیق و بر اساس جدول زمانبندی، همزمان با اجرای پروژه اصلاح شبکه آبیاری قطره‌ای بلوارهای شهر کار آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

مهدی رضوی راد در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن داشتن فضای سبز را یکی از الزامات زندگی شهرنشینی دانست و اظهار کرد: فضای سبز یکی از مهمترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌آید که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: زندگی یکنواخت و خسته کننده شهری به تنوع نیاز دارد و یکی از راه‌های تنوع بخشیدن به زندگی شهروندان ایجاد و حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بوده چراکه وجود اینگونه فضاها علاوه بر کاهش پیامد منفی، به ارتقای زندگی شهری کمک می‌کند.

شهردار ورنامخواست با بیان اینکه امروز ایجاد و توسعه‌ی زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز با نگاهی مبتنی بر مطالعات جامع در مدیریت شهری دنبال می‌شود، تصریح کرد: امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر اقلیم و خشک شدن زاینده‌رود برنامهریزی برای حفظ فضاهای سبز موجود در سطح شهر از اهمیت دوچندانی برخوردار است چرا که درختان، گیاهان و فضای سبز شهر برای حیات و سبز ماندن به آب و آبیاری مداوم نیاز دارند.

وی با بیان اینکه هر شهر برای توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ای جامع در همه زمینه‌ها از جمله زمین‌شناسی، اقلیم، آب و هوا و گونه‌های بومی است، ادامه داد: توسعه روز افزون شهرها و همچنین آلودگی‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه و فعالیت کارخانه‌ها می‌طلبد در کنار کاشت درخت نگاه ویژه‌ای به حفظ درختان وجود شهر داشت از این رو مدیریت شهری ورنامخواست در تلاش است از گونه‌های مقاوم به کم آبی و سازگار با اقلیم شهرستان لنجان در توسعه فضای سبز شهری استفاده کند.

رضوی راد با اشاره به اصلاح شبکه آبیاری قطره‌ای بلوارهای شهر، گفت: در سال جاری به علت تداوم خشکسالی با محدویت‌هایی در آبیاری درختان سطح معابر و بوستان‌های شهر نسبت به گذشته مواجه بودیم، ولی با برنامهریزی دقیق و بر اساس جدول زمانبندی، همزمان با اجرای پروژه اصلاح شبکه آبیاری قطره‌ای بلوارهای شهر کار آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: به رغم محدویت‌های آبی، از برنامه‌های مهم شهرداری ورنامخواست، تأمین آب مورد نیاز فضاهای سبز موجود و جلوگیری از خشک شدن درختان است و با برنامه‌ریزی انجام شده در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: استفاده از درختان کم آبخواه و گونه‌های بومی، نظارت بر نحوه و زمان آبیاری، توزیع عادلانه، جداسازی احتمالی وجود شبکه آب شرب از فضای سبز و… از جمله مباحثی است که در حفظ و توسعه فضای سبز شهر ورنامخواست مورد توجه قرار دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.