• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتشار بوی کُک در زرین‌شهر به دلیل اشکال فنی در واحد کک سازی ذوب آهن

  • کد خبر : 33688
  • 29 مرداد 1402 - 11:02
انتشار بوی کُک در زرین‌شهر به دلیل اشکال فنی در واحد کک سازی ذوب آهن
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:کارخانه ذوب آهن اگر نتواند اشکال واحد کُک سازی را رفع کند، این مسئله را بصورت ویژه از مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نبض وطن، احمد رضا لاهیجان زاده با بیان اینکه علت انتشار بوی کُک در زرین‌شهر به دلیل اشکال فنی در واحد کک سازی ذوب آهن بوده و همین امر سبب انتشار آلودگی بیشتر شده است، اظهار کرد: همکاران ما در محیط‌زیست علاوه بر حضور و دنبال کردن مباحث کارشناسی در خصوص آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن، برای این کارخانه اخطاریه صادر کردند و به آنان برای رفع آلودگی مهلت داده شد.

وی افزود: کارخانه ذوب آهن اگر نتواند اشکال واحد کُک سازی را رفع کند، این مسئله را بصورت ویژه از مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم.

سیستم فرسوده کارخانه ذوب آهن باید بهسازی شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: کارخانه ذوب آهن باید سیستم قدیمی و فرسوده خود را بهسازی کند، نمی‌توان گفت چون قدیمی است به این روند خود ادامه دهد. ذوب آهن یا باید بهسازی شود یا مسائل حقوقی و قضائی را ویژه دنبال خواهیم کرد و اگر نتواند مشکلات را برطرف کند باید به فکر تعطیلی واحد کک سازی باشد و کک مورد نیاز را از جای دیگری تأمین کند.‌

گفتنی است، اهالی زرین‌شهر طی یک هفته گذشته در وبسایت کارزار خطاب به رئیس سازمان محیط زیست، وزیر بهداشت، استاندار و دادستان اصفهان در اعتراض به آلایندگی کارخانه ذوب آهن نامه نوشتند.

در این نامه آمده است که آلودگی شدید هوا به‌خاطر دود ناشی از سوختن کک باعث بروز بیماری‌های متعددی در زرین شهر شده است و مردم خواهان رسیدگی به وضعیت آلایندگی کارخانه ذوب آهن هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.