• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۴۴۲ هزار متقاضی ” نهضت ملی مسکن ” در اصفهان

  • کد خبر : 33953
  • 01 شهریور 1402 - 10:01
ثبت‌نام بیش از ۴۴۲ هزار متقاضی ” نهضت ملی مسکن ” در اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبات گذشته شورای مسکن، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر از جمله فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی شهر و ... در شهر فولادشهر برنامه‌ریزی شده است که در مجموع تعداد حائزین شرایط در شهر جدید فولادشهر به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا قاری قرآن در حاشیه صدویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه از شورای مسکن استان اصفهان در شهرستان لنجان ویژه مباحث شهر فولادشهر برگزار شد.

وی افزود: عمده مباحث مطرح شده مربوط به بخش‌های مختلف، حوزه شهری، صدور پروانه‌های ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مسائل و مشکلاتی که در اجرای پروژه‌ها وجود دارد بود که با حضور استاندار اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان و اعضای شورای مسکن بررسی و در خصوص انها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به مصوبات صدویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان تصریح کرد: مصوبات این جلسه به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود تا براساس برنامه زمانبندی پیگیری‌های لازم  درزخصوص اجرایی شدن مصوبا بعمل آید و بتوانیم تا پایان سال جاری و سال آینده بخش عمده‌ای از پروژه‌هایی که هم اکنون در حال ساخت است به متقاضیان تحویل شود.

وی با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۴۲ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.

قاری قرآن ادامه داد: در شهر جدید فولادشهر از ۶۸ هزار نفر متقاضی که ثبت نام خود را انجام داده‌ بودند، بیش از  ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبات گذشته شورای مسکن، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر از جمله فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی شهر و … در شهر فولادشهر برنامه‌ریزی شده است که در مجموع تعداد حائزین شرایط در شهر جدید فولادشهر به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: از مجموع واحدهایی که در شهر جدید فولادشهر تعریف شده ، حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در مراحل اجرایی قرار دارد همچنین هشت هزار واحد در دست ساخت و چهار هزار واحد نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، یادآور شد: در پروژه طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیش از ۳۶ هزا و ۹۰۰ واحد در این پروژه‌ها تعریف شده که از این تعداد بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد سازنده آنها منعقد شده است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد دارای پروانه ساختمانی بوده و برای بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد نیز مرحله فونداسیون آنها به پایان رسیده و اجرای اسکلت و سقف بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد نیز به پایان رسیده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.