• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان:

راه‌اندازی ۴ واحد راکد و نیمه‌فعال در لنجان/اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر درصنایع کوچک و متوسط

  • کد خبر : 34009
  • 05 شهریور 1402 - 9:25
راه‌اندازی ۴ واحد راکد و نیمه‌فعال در لنجان/اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر درصنایع کوچک و متوسط
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته شاهد راه‌اندازی چهار واحد راکد و نیمه‌فعال و همچنین بروزرسانی تجهیزات ۱۲ معدن با هدف تحقق شعار مهار تورم، رونق تولید در این شهرستان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید داشته‌اند و امسال نیز توسط ایشان به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده است چراکه توجه به موضوع تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت در کشور می‌شود و مزایای بسیار دیگری را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره رونق تولید و ایجاد اشتغال، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و درصدد مرتفع کردن این مشکلات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: با هدف بهره برداری از ظرفیت‌های بلا استفاده موجود به خصوص در شرایط کنونی که رشد و جهش تولید در اولویت قرار دارد، در تلاش بوده‌ایم با صدور پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای از امکانات ایجاد شده به طور بهینه و با راندمان بالاتری بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: طی مدت گذشته در این شهرستان هشت فقره پروانه ایجادی و توسعه‌ای صنعتی بر اساس ضوابط و با هدف ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی صادر شده است.

طرفی با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از اجزای حیاتی رشد در اقتصاد به‌شمار می‌آیند، اضافه کرد: امروزه فعالیت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نقش بسزایی در رشد اقتصادی، تولید ثروت، اشتغال‌زایی، کاهش هزینه و… بر عهده دارند از این رو تلاش شده در شهرستان لنجان نیز به توسعه صنایع کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای شود.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارند و می‌توانند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان لنجان کمک کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان یکی از راه‌های رفع مشکلات بنیادین صنایع کوچک و متوسط را مشارکت عملی بین تولیدکننده و سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: به واسطه نقش مهم صنایع کوچک و متوسط در ایجاد فرصت‌های شغلی، قدرت تصمیم‌گیری سریع و انعطاف‌پذیری بالا در مدیریت و در شرایط متغیر بازار و… بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان در واحدهای صنعتی متوسط و کوچک شهرستان لنجان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در شهرستان لنجان به واسطه توسعه فعالیت صنایع متوسط و کوچک برای دو هزار و ۲۴۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

طرفی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان در کنار راه‌اندازی طرح‌های جدید، احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنهاست که بر اساس اقدامات صورت گرفته شاهد راه‌اندازی چهار واحد راکد و نیمه‌فعال و همچنین بروزرسانی تجهیزات ۱۲ معدن با هدف تحقق شعار مهار تورم، رونق تولید در این شهرستان بوده‌ایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34009
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.