• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر خبر داد:

نصب سرعتکاه‌های استاندارد در معابر پرتردد شهر

  • کد خبر : 34503
  • 18 شهریور 1402 - 14:11
نصب سرعتکاه‌های استاندارد در معابر پرتردد شهر
شهردار زرین شهر گفت:سرعتکاه‌های احداث شده مطابق نیازسنجی‌های انجام شده و هماهنگی با پلیس راهور در راستای ایمن‌سازی مسیرها و به منظور آرام‌سازی سرعت وسایل نقلیه جهت اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان انجام شده است تا شهروندان با امنیت بیشتری از این مسیرها تردد و از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی احمدی با بیان اینکه نصب سرعت کاه‌های استاندارد، آرام‌سازی جریان ترافیک را به همراه دارد، اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه‌های موجود تشخیص، جانمایی سرعت کاه‌های استاندارد در محل‌های موردنظر بنا بر نظر کارشناسان راهور در شهرها انجام می‌شود که در شورای ترافیک شهرستان به تصویب می‌رسد.

وی افزود: برابر با ماده ۱۰۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هیچ‌کس حق ندارد بدون اجازه راهنمایی و رانندگی در علائم راهنمایی و رانندگی و دیگر وسایل تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه تغییراتی ایجاد کند و بر همین اساس شهرداری زرین شهر حل مسائل و مشکلات ایجاد شده در حوزه ترافیک خطه طلایی ایران را با نظر کارشناسان پلیس راهور و مصوبه شورای ترافیک شهرستان لنجان دنبال می‌کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای به حداقل رساندن سرعت وسایل نقلیه، احداث سرعت‌کاه استاندارد در مسیر عبور و مرور خودروها و موتورسیکلت‌ها است بر همین اساس سرعتکاه‌های آسفالتی در چند نقطه شهر توسط شهرداری با هدف افزایش کیفیت تردد و ارتقای سلامت شهروندان و رانندگان در حال نصب و اجرا است.

وی ادامه داد: سرعتکاه‌های احداث شده مطابق نیازسنجی‌های انجام شده و هماهنگی با پلیس راهور در راستای ایمن‌سازی مسیرها و به منظور آرام‌سازی سرعت وسایل نقلیه جهت اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان انجام شده است تا شهروندان با امنیت بیشتری از این مسیرها تردد و از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: پس از اجرای سرعت‌کاه، سطح آن رنگ‌آمیزی می‌شود و با فاصله چند متری قبل از سرعت‌کاه، نصب علائم هشدار دهنده برای آگاهی و اطلاع رانندگان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زندگی همراه با آرامش و امنیت در گرو رعایت قوانین از سوی همگان است، گفت: امروزه معضلات ترافیکی بخش عمده‌ای از وقت و سرمایه شهروندان را صرف خود کرده و رفتارهای ترافیکی یکی از موضوعات مهم و قابل تأمل به‌شمار می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه با تمرکز بر آموزش و تلاش برای کاهش نیازهای فرهنگی، می‌توان جامعه و افراد آن را به سمتی هدایت کرد که ناهنجاری‌ها را بشناسند و از آنها دوری کنند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ شهروندی می‌تواند زمینه ساز اتفاقات خوب و سازنده‌ای در شهرهای ایران باشد، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای پروژه‌های مختلف شهری در راستای تردد ایمن شهروندان آموزش قوانین و مقررات یکی از نیاز جدی شهروندان برای ارتقای کیفیت زندگی به‌شمار می‌آید که باید با هم افزایی در مسیر تحقق آن گام برداشت تا شهروندان آرامش و امنیت را در جامعه و در زندگی خودشان احساس کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.