• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خبر داد:

تشدید طرح نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 34526
  • 19 شهریور 1402 - 6:37
تشدید طرح نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس با حضور در بازار شهرهای شهرستان ضمن نظارت بر روند توزیع و عرضۀ اقلام ضروری این ایام، با تخلفات صنفی برخورد کرده و با تشکیل پرونده، متخلفانِ هر صنف را به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی می‌کند.

حسین طرفی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: به منظور نظارت بر عرضه لوازم التحریر و جلوگیری از سو استفاده احتمالی در افزایش قیمت اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در شهرستان لنجان از ابتدای شهریورماه آغاز شده است.

وی افزود: بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس با حضور در بازار شهرهای شهرستان ضمن نظارت بر روند توزیع و عرضۀ اقلام ضروری این ایام، با تخلفات صنفی برخورد کرده و با تشکیل پرونده، متخلفانِ هر صنف را به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی می‌کند.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: کلیۀ صنوف و مراکز عرضه کالا و خدمات مرتبط با بازگشایی مدارس موظف هستند ضمن رعایت درصد سود مجاز و نرخ‌های مصوب، اقدام به نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها، نصب نرخ نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان با درصد سود قانونی کرده و از خرید و فروش هرگونه کالا و لوازم‌التحریر خارجی قاچاق، تقلبی و یا داشتن تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: گرانفروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های بازرسان در طرح نظارت بر بازار بوده و در صورت مشاهده برابر قانون با متصدیان واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.

طُرفی در پایان از شهروندان محترم خواست هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.