• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین خبر داد:

احداث بوستان گل نرگس در بافت جدید شهر چرمهین

  • کد خبر : 34528
  • 19 شهریور 1402 - 7:23
احداث بوستان گل نرگس در بافت جدید شهر چرمهین
شهردار چرمهین گفت: احداث پروژه بوستان گل نرگس در مساحت یکهزار و پانصد متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده و باتوجه به تاثیر فضای سبز و پارک‌های محله‌ای در ارتقاء زندگی شهری، تلاش شده بوستان گل نرگس طوری طراحی شود که حداکثر کارایی را با درنظرگرفتن الزامات امروز و آینده شهر داشته باشد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به احداث بوستان ها و پارک های محله ای در سطح شهر چرمهین اظهار کرد: فضای سبز، آینه تمام‌نمای زندگی و یکی از نیازهای جدی شهرنشینان به‌شمار می‌آید به‌گونه‌ای که امروزه داشتن سرانه فضای سبز جزء شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهرهای ایران به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اثرات اجتماعی و اکولوژیکی فضای سبز شهری، افزود: فضای سبز و پارک‌های محله‌ای بیشتر از آنکه هوایی پاکیزه را به شهروندان هدیه دهد، شادابی و نشاطی مضاعف را با خود به ارمغان آورده و افسردگی و خمودگی را از شهروندان دور می‌کند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: براساس آمار موجود طی سالیان اخیر نسبت مراجعه کنندگان به پارک‌ها و بوستان‌های شهری، رشد چشمگیری داشته و این مهم نشان‌دهنده گرایش شهروندان به استفاده بیشتر از فضای سبز و گذراندن ساعاتی از اوقات فراغت خود در خارج از محیط منزل در کنار خانواده دارد.

وی با اشاره به ضرورت احداث پارک‌های محله‌ای و تاثیر آن بر سلامت و نشاط شهروندان، ادامه داد: پارک‌های محله‌ای زمینه حضور و فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی را برای ساکنان محلات فراهم می‌کند از این رو یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره احداث بوستان‌های محله‌ای بوده است.

ثابت راسخ با اشاره به احداث پروژه بوستان گل نرگس در بافت جدید شهر که آماده افتتاح و بهره برداری است، اضافه کرد: در طراحی پارک‌های محله‌ای شهر چرمهین تلاش شده تا عناصر مختلفی چون تنوع‌بخشی، زیباسازی و عناصر بصری مورد توجه قرار گرفته تا بوستان‌های شهر بگونه‌ای تجهیز و فضاسازی شوند که به عنوان پاتوقی امن برای استفاده شهروندان و خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی محیط زیست شهری را سرمایه ارزشمندی برای نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: احداث پروژه بوستان گل نرگس در مساحت یکهزار و پانصد متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده و باتوجه به تاثیر فضای سبز و پارک‌های محله‌ای در ارتقاء زندگی شهری، تلاش شده بوستان گل نرگس طوری طراحی شود که حداکثر کارایی را با درنظرگرفتن الزامات امروز و آینده شهر داشته باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.