• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان :

عاملان تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی در لنجان دستگیر شدند

  • کد خبر : 34570
  • 20 شهریور 1402 - 12:03
عاملان تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی در لنجان دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان از دستگيري عاملان تهديد به انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازي خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سرهنگ صادق کاظم‌زاد اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس و ارائه شکوائیه خواستار پیگیری موضوع اخاذی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی شد.

وی افزود: به‌ منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌ حق، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا به همراه پلیس آگاهی شهرستان لنجان پس از هماهنگی با مقام قضایی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه تصریح کرد: پس از تحقیقات، قرار ملاقات صوری با متهمان در محل مشخص برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به انتقال وجه نقد از طرف شهروند بزه‌دیده، ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان طی عملیاتی غافلگیر و مراقبتی و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، پس تعقیب و گریز متهمان با تیر اندازی زمین گیر شدند.

کاظم‌زاد ادامه داد: دو متهم دستگیر شده به همراه دو میلیارد ریال وجه نقد و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق جهت طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی عنوان کرد: سودجویان سایبری با ترفندهای مختلف به‌ دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند از این رو شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خود همچنین از به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند چرا که این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی افراد یا تهدید به انتشار آن به موجب قانون جرم بوده و قابل پیگیری در محاکم قضایی کشور است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.