• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

درختان شهر برای مقابله با آفات سم‌پاشی می‌شود

  • کد خبر : 34667
  • 21 شهریور 1402 - 6:06
درختان شهر برای مقابله با آفات سم‌پاشی می‌شود
شهردار چرمهین گفت: عملیات سمپاشی درختان از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ به مدت سه شب انجام خواهد شد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها هر ساله در اردیبهشت ماه و شهریورماه با رعایت کامل اصول فنی و بهداشتی با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت شبانه توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر شهر چرمهین انجام می‌شود.

وی افزود: طرح حیاتی سم‌پاشی و محلول‌پاشی درختچه‌ها و بوته‌های گل به منظور رفع کمبودهای غذایی و افزایش شادابی و سرسبزی اجرا شد و با اجرای به موقع طرح محلول‌پاشی، پیشگیری‌های لازم قبل از بروز علائم ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای گیاهان به عمل می‌آید.

شهردار چرمهین با بیان اینکه عملیات سمپاشی درختان از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ به مدت سه شب انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در دوره سم‌پاشی درختان با پرسنل خدوم شهرداری همکاری لازم را داشته باشند و حتی‌الامکان از قرار دادن خودروی خود در مسیر سم‌پاشی یا قرار دادن مواد غذایی در حیاط منازل بپرهیزند و درها و پنجره‌های مشرف به مسیر سمپاشی منازل خود را ببندند، همچنین چنانچه میز نانوایی‌ها در خیابان قرار گرفته باشد، ضروری است متصدیان نانوایی قبل از طبخ نان، میزها را شست‌وشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته سمپاشی در میادین، بلوارها، خیابان‌ها، پارک و بوستانهای سطح شهر در دستور کار است.

ثابت راسخ خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، بوسیله یکدستگاه تراکتور مجهز به دستگاه توربولاینر خریداری شده توسط شهرداری چرمهین در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.