• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سخنگوی قوه قضائیه:

روزآمدسازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی شد

  • کد خبر : 34695
  • 21 شهریور 1402 - 11:41
روزآمدسازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی شد
سخنگوی قوه قضائیه گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال‌های انتهایی اجرایی شدن سند تحول قضائی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول دائمی در قوه قضائیه، اکنون لزوم ارتقا و روزآمدسازی سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی شده است.

به گزارش نبض وطن به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دولت عراق برای برگزاری مراسم پرشور اربعین و میزبانی از زائران میلیونی ایران از سوی قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌کنم. برگزاری این مراسم نشان داد که عمق عشق، علاقه، همدلی و همزبانی ملت‌ها در ابراز ارادت به ساحت اهل بیت (ع) مانند شمع فروزانی است که به رغم خواست دشمنان و برنامه ریزی‌های پیچیده آنها هرگز خاموش نمی‌شود.

وی افزود: از یاد نبرده‌ایم که دشمنان چه برنامه‌ریزی برای سرد شدن عزاداری اهل بیت داشتند و اکنون این حقیقت برملا شده که تمام این برنامه‌ریزی‌ها با شکست مواجه شده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره سند تحول قضائی گفت: در متن سند تحول قضائی پیش‌بینی شده است که با توجه به قرار گرفتن در سال‌های انتهایی اجرایی شدن سند تحول قضائی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول دائمی در قوه قضائیه، اکنون لزوم ارتقا و روزآمدسازی سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است و طی فراخوان صورت گرفته از تمام صاحب نظران و کارشناسان امر در داخل و بیرون قوه قضائیه خواستار همکاری هستیم.

تشکیل دبیرخانه برای روزآمدسازی سند تحول قضائی

وی ادامه داد: از تمام نخبگان و دلسوزان درخواست داریم با قوه قضائیه همکاری کنند و نظرات خود را به ما ارائه دهند. به همین جهت دبیرخانه‌ای تشکیل شده تا تمام نظرات را جمع‌آوری کند و مردم با استفاده از سامانه‌ها به ویژه سامانه معاونت راهبردی قوه قضائیه و خبرگزاری میزان می‌توانند پیشنهادات خود را نسبت به تحول قضائی مطرح کنند.

حل معضل ثبتی ۴۰ ساله منطقه آباده طشک / ‏‬ پرونده دو جاسوس فرانسوی به کجا رسید؟

ستایشی تصریح کرد: پس از سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان فارس یکی دیگر از مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه با تلاش مستمر و قابل تقدیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری فارس به ثمر نشست و معضل ثبتی ۴۰ ساله منطقه آباده طشک حل و اسناد این املاک صادر شد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی گفت: پرونده پس از بررسی و تحقیق جامع با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده و در وقت رسیدگی است. وکلای متهمان در دو نوبت پرونده را مطالعه کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.