• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان:

فعالیت صنعت ذوب آهن نباید باعث ایجاد آلایندگی و رنجش ساکنین شهرهای همجوار این کارخانه شود

  • کد خبر : 34709
  • 21 شهریور 1402 - 20:16
فعالیت صنعت ذوب آهن نباید باعث ایجاد آلایندگی و رنجش ساکنین شهرهای همجوار این کارخانه شود
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی درخواست تعطیلی واحد کُک سازی از سوی اداره محیط زیست شهرستان لنجان ارائه شده تا ساز و کارهایی توسط مسئولان این صنعت جهت کاهش و حذف آلایندگی این مجموعه صورت گیرد.

صفیه حیدرزاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه سال‌هاست شاهد پایمال شدن حقوق شهروندان در حوزه مباحث زیست محیطی توسط صنایع بزرگ فعال در شهرستان لنجان هستیم، اظهار کرد: انتشار دودهای عجیب و غریب از دودکش‌های کارخانه بزرگ و مادر ذوب آهن در خطه طلایی ایران، تصویر پر تکراری سال‌های متمادی در این شهر بوده و امروز با افزایش چشم‌گیر آلایندگی‌ها به دلیل فرسوده شدن این صنعت عظیم به مسئله‌ای حاد تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فاجعه ایجاد آلودگی زیست محیطی برای کارخانه ذوب آهن به امری عادی تبدیل شده است، افزود: طی هفته‌های اخیر میزان انتشار بوی مشمئز کننده در زرین شهر، چمگردان و دیگر شهرهای همجوار این صنعت شهروندان این شهرها را به ستوه آورده به‌گونه‌ای که انگار می‌خواهند حواس بویایی شهروندان را مورد آزمایش‌ قرار دهند!

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: متأسفانه علیرغم مطالبات و پیگیری‌های صورت گرفته و اعلام اداره محیط زیست در خصوص وضعیت واحد کُک سازی به عنوان منبع انتشار این بوی نامطبوع، شاهد بودیم که مسئولان کارخانه ذوب آهن در عین ناباوری بار دیگر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیمای اصفهان این مسئله را کتمان کردند.

وی اضافه کرد: امروز زمان آن فرا رسیده تا دستگاهی قدرتمند موضوع آلایندگی‌های کارخانه ذوب آهن در حوزه‌های مختلف را تا حصول نتیجه پیگیری کند تا اینگونه موضوعات که با سلامتی شهروندان ارتباط تنگاتنگی دارد گرفتار بازی «کی بود کی بود من نبودم» نشود.

حیدرزاده با بیان اینکه نمایندگان مردم شهرستان لنجان در شورای اسلامی این شهرستان از حقوق شهروندان در خصوص داشتن هوای پاک صیانت و پاسداری خواهند کرد، ادامه داد: مسئولان کارخانه ذوب آهن به دنبال افزایش تولیدات محصولات خود در این مجموعه هستند اما مهمتر از افزایش تولید، حفظ سلامتی شهروندان و داشتن هوای پاک که حق مسلم مردم بوده و جز حقوق شهروندی آن‌ها محسوب می‌شود است.

درخواست تعطیلی واحد کُک سازی از سوی اداره محیط زیست شهرستان لنجان

وی با انتقاد از نبود ساز و کارهای لازم برای کاهش آلایندگی صنعت ذوب آهن، عنوان کرد: توسعه فعالیت‌ها و افزایش تولیدات صنعت ذوب آهن نباید باعث ایجاد آلایندگی و رنجش ساکنین شهرهای همجوار این کارخانه شود به‌گونه‌ای که تنها رهاورد تولیدات این کارخانه بیماری و به ستوه آمدن میزبانان ذوب آهن باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی درخواست تعطیلی واحد کُک سازی از سوی اداره محیط زیست شهرستان لنجان ارائه شده تا ساز و کارهایی توسط مسئولان این صنعت جهت کاهش و حذف آلایندگی این مجموعه صورت گیرد.

وی متذکر شد: امیدواریم با تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ خواهد شد شاهد کاهش رنج مردم شهرستان لنجان و برآورده شدن انجام مسئولیت‌های ذاتی زیست محیطی و همچنین وظایف اجتماعی این صنعت در قبال شهرها و شهروندان همجوار با این صنعت باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34709
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.