• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

تبیین منظومه فکری پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیاز امروز جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 34785
  • 23 شهریور 1402 - 9:00
تبیین منظومه فکری پیامبر بزرگ اسلام (ص) نیاز امروز جامعه اسلامی است
شهردار زرین شهر گفت: منظومه فکری ایشان برای نجات و هدایت تمام بشریت است و شاهد این مدعا، کلام وحی است که خداوند متعال فرمود” وَ ما اَرسَلناکَ اِلاّ رَحمَه لِلعَالمین” از این رو باید در مسیر سیره شناسی و معرفی سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) گام برداشت.

به گزارش نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی شهردار زرین شهر با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
حضرت محمد (ص)، در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان به دنیا آمد و با پیام رهایی از ظلم به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شد و سرآغاز راهی شد تا انسان از بی عدالتی، تبعیض و گمراهی بیرون آمده و به طرف توحید و معنویت حرکت کند. پیامبر اکرم (ص) با استقامت در مسیری که پای در آن نهاده بود، به خوبی رسالت خود را به سرمنزل مقصود رساند و توانست آئین یکتا پرستی را در یکی از جاهل‌ترین جوامع آن زمان گسترش بدهد و در دوره‌های بعد، اسلام به یک دین جهانی تبدیل شد.

منظومه فکری ایشان برای نجات و هدایت تمام بشریت است و شاهد این مدعا، کلام وحی است که خداوند متعال فرمود” وَ ما اَرسَلناکَ اِلاّ رَحمَه لِلعَالمین” از این رو باید در مسیر سیره شناسی و معرفی سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) گام برداشت چراکه به هر میزان معرفت و شناخت نسل‌های مختلف نسبت به ایشان افزایش یابد دامنه علاقه‌مندی و ارادت به حضرت محمد (ص) گسترده‌تر خواهد شد و اطاعت از معبود در سایه شناخت و ارادت تقویت و به ساحت عمل کشیده می‌شود.

فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبرگرامی اسلام و شهادت مظلومانه سبط اکبر امام حسن (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) فرصتی برای بازنگری و مطالعه زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام و دیگر ائمه اطهار بوده به‌گونه‌ای که الگو گیری و بازشناسی این مهم می‌تواند در تعیین صحیح مسیر زندگی فردی و اجتماعی مؤثر باشد.

اینجانب رحلت جان‌گداز نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و همه مسلمانان خصوصاً شهروندان خطه طلایی ایران تسلیت عرض نمود و با استمداد از این آیه شریفه ” لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ “برای همگان توفیق الگوگیری و درس‌آموزی عملی و بهره‌مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام را مسئلت دارم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.