• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر مطرح کرد:

شکست سنگین دشمنان در خاموش کردن چراغ عزاداری سیدالشهدا (ع)

  • کد خبر : 34853
  • 25 شهریور 1402 - 10:00
شکست سنگین دشمنان در خاموش کردن چراغ عزاداری سیدالشهدا (ع)
امام جمعه زرین شهر گفت: دشمن با طرح توطئه‌های مختلف تلاش کرد تا چراغ عزاداری‌ها را در کشور خاموش کند اما به همت ملت بصیر ایران اسلامی و هیئت‌های مذهبی بار دیگر توطئه دشمنان خنثی شد و به دشمنان نشان دادند خون اباعبدالله الحسین (ع) در رگ‌‌های ملت ایران جاری است.

حجت الاسلام مهدی آقایی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به عنوان یک جریان تمدن ساز پویا همواره زمینه‌ساز بروز ظرفیت‌های مختلف بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص ظرفیت اربعین فرمودند راهپیمایی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق نهایی هدف امت اسلامی، یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه هر واقعه و رویدادهای ظرفیت جهانی را ندارد، افزود: شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و به طبع آن واقعه عاشورا و اربعین حسینی جریانی زنده پیشرو بوده که با تکیه بر آن اربعین شاهد ایجاد حرکت بزرگ فرهنگی هستیم که جهانیان را به خود جذب کرده و می‌تواند گام به گام زمینه‌ساز بروز ظرفیت‌های عاشورا در راستای تحقق غایی تمدن اسلامی در زمان امام زمان (عج) باشد.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به خدمات موکب الشهدا شهرستان لنجان در مسیر پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: حضور نسل‌های مختلف خصوصاً نسل جوان در این موکب الشهدا شهرستان لنجان سبب شده بود شاهد فرهنگ سبقت در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و همراهی قلبی و عملی با سیدالشهدا (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین فرهنگ شیعیان را به فرهنگی جهانی تبدیل می‌کند، اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور موکب الشهدا مردم شهرستان لنجان یکی از بهترین موکب‌های مستقر در مسیر نجف در کربلا بوده که باعث حفظ و افزایش آبروی شهرستان و استان شده است از این رو از همه‌ی خادمان و مسئولان این موکب قدردانی می‌کنم.

آقایی با اشاره به اتمام ماه محرم و صفر گفت: با حلول ماه ربیع الاول آئین‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر در شهرستان لنجان به پایان خواهد رسید و امسال نیز مانند سال‌های گذشته جوانان و نوجوانان در آئین‌های عزاداری نقش پررنگی را ایفا کردند و باید از همه‌ی هیئت‌های مذهبی و مردم شهرستان لنجان که چراغ عزای حسینی را به بهترین شکل ممکن و درخشان‌تر از سال‌های قبل روشن نگه داشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با طرح توطئه‌های مختلف تلاش کرد تا چراغ عزاداری‌ها را در کشور خاموش کند اما به همت ملت بصیر ایران اسلامی و هیئت‌های مذهبی بار دیگر توطئه دشمنان خنثی شد و به دشمنان نشان دادند خون اباعبدالله الحسین (ع) در رگ‌‌های ملت ایران جاری است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.