• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

تحکیم جریان امامت و ولایت با محوریت فرهنگ رضوی محقق خواهد شد

  • کد خبر : 34866
  • 25 شهریور 1402 - 21:25
تحکیم جریان امامت و ولایت با محوریت فرهنگ رضوی محقق خواهد شد
شهردار زرین شهر گفت: ترویج فرهنگ و سیره رضوی زمینه لازم را برای دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی فراهم می‌کند.

حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه اجتماع بزرگ عزاداران رضوی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به مردم ایران عطا کرده وجود امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد است تا ملت ایران از این طریق بتوانند به لحاظ روحی و عاطفی با این امام به راحتی ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی هشتمین امام شیعیان جهان ، افزود: زمان این امام همام، عصر مناظره‌ها و مباحث علمی مختلف بود و مناظره‌هایی را که با سران ادیان و مذاهب مختلف انجام دادند بسیار ویژه است چراکه امام رضا (ع) در مباحث کلامی و اعتقادی که بنی‌عباس با ایجاد شبه آنها را مطرح می‌کردند، پاسخگوی تمامی آنها بودند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه امام رضا (ع) پرچمدار تبیین مفاهیم عمیق ولایت بودند، تصریح کرد: امام رضا (ع) بیشترین مطالب را درخصوص ولایت و ولایت‌مداری بیان کرده و به شیوه‌های مختلف و بیان‌های متعدد ابعاد مختلف ولایت و ثمره پیروی از ولی فقیه را به مردم ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه تحکیم جریان امامت و ولایت با محوریت فرهنگ رضوی محقق خواهد شد، ادامه داد: در دوران امام رضا (ع) مسائل علمی با امور سیاسی و اجتماعی به هم پیوند خورده بودند و دشمنان اسلام ناب محمدی با ایجاد شبهات مختلف به دنبال به چالش کشیدن ولایت و اسلام بودند و امروز نیز دشمنان اسلام ناب محمدی با شیوه‌های مختلف درصدد گمراه کردن نسل جوان و نوجوان و تضعیف باورهای دینی و مذهبی این نسل هستند.

اسماعیلی احمدی ترویج فرهنگ رضوی در بین نسل جوان را امری ضروری دانست و اضافه کرد: ترویج فرهنگ و سیره رضوی زمینه لازم را برای دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی فراهم می‌کند برهمین اساس با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید گسترش سبک زندگی رضوی را دنبال کنیم برهمین اساس همزمان با روز شهادت حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) در مرکز شهرستان لنجان اجتماع عظیم عزاداران رضوی با حضور اراتمندان به اهل بیت (ع) برگزار شد.

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، شادی و نشاط معنوی را از جمله مباحث مغفول مانده در جامعه دانست و گفت: فرا رسیدن ایامی چون ماه ربیع الاول و میلاد ائمه معصومین (ع)، فرصتی برای ایجاد شور و نشاط عمومی در جامعه بوده و نیاز است با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و… روحیه نشاط و شادمانی را در محیط زندگی شهروندان و سیمای شهر جلوه گر کنیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مشارکت در برگزاری مراسم‌های مختلف شاهد گسترش برگزاری برنامه‌های معنوی با هدف تقویت نشاط مهدوی در خطه طلایی ایران باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.