• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

۱۸ متکدی و معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند

  • کد خبر : 34871
  • 26 شهریور 1402 - 11:52
۱۸ متکدی و معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شدند
شهردار زرین شهر گفت:در ادامه طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر در سال جاری، عوامل اجرایی شهرداری زرین شهر در عملیاتی مشترک ۱۸ متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به جنبه‌های افزایش پدیده تکدی‌گری در جامعه، اظهار کرد: در کنار فقر اقتصادی، نابرابری اقتصادی و نبود زمینه کار مناسب برای برخی افراد، نبود فرهنگ کار، تنبلی، مهاجرت و سوءاستفاده بعضی از افراد از زنان، سالمندان و کودکان در قالب باندهای تکدی‌گری از جمله دلایل افزایش این پدیده محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله پیامدهای منفی تکدی‌گری این است که برخی از افراد به شاخص‌های اخلاقی پایبند نیستند و از سالمندان و کودکان در راستای تکدی‌گری سوءاستفاده و چهره شهر را زشت می‌کنند و ممکن است نیازمند واقعی شناسایی نشود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه امروزه تشخیص مستحق واقعی از غیرواقعی بسیار دشوار است، تصریح کرد: امروز باید ساز و کاری تعریف شود تا نیازمندان واقعی که احتمالاً به تکدی‌گری روی آورده‌اند تحت حمایت خیریه‌ها قرار گیرند اما اگر نیازمند نیستند و تکدی‌گری می‌کنند، باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

وی با بیان اینکه حضور متکدیان و معتادان متجاهر در چهار راه‌ها، معابر و اماکن گردشگری شهر در شأن خطه طلای ایران نیست، گفت: حضور متکدیان و معتادان متجاهر در گوشه و کنار شهرها به‌ویژه نقاط پرجمعیت همواره به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری خصوصاً در شهرهای مهاجرپذیر بوده است و خطه طلایی ایران از جمله شهرهای ایران است که از وجود متکدیان رنج می‌برد.

اسماعیلی احمدی ادامه داد: تعداد متکدیان شهر بسیار اندک هستند و در حال حاضر این ناهنجاری اجتماعی به یک معضل و تهدید بزرگ تبدیل نشده است از این رو تدابیر لازم به منظور ساماندهی این افراد با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از دستگاه اجرایی مرتبط در دستور کار قرار گرفته است

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش متکدیان در شهرهای مختلف از جمله زرین شهر احساسات خیرخواهانه شهروندان است، و بر اساس آمار به دست آمده متکدیان غیربومی زیادی به صورت شبکه‌های سازمان یافته و با تحریک عواطف شهروندان تلاش می‌کنند درآمد خوبی از این راه کسب کنند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه کمک به متکدیان باید ضد ارزش جلوه داده شود و در این مسیر باید از ظرفیت هنر و هنرمندان بهره برد، عنوان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از ورود متکدیان غیربومی به زرین شهر کمک‌های خود را به مراکز و مؤسسات خیریه معتبر بدهند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از متکدیان نیز معتادان متجاهر و آلوده به مواد مخدر هستند که بهداشت فردی مناسبی ندارند و حضور آنها در جامعه، آثار بسیار مخرب و زیانباری برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری شهرداری زرین شهر برای نخستین بار مرکز ساماندهی متکدیان در شهرستان لنجان راه‌اندازی شد، یادآور شد: در ادامه طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر در سال جاری، عوامل اجرایی شهرداری زرین شهر در عملیاتی مشترک با همکاری دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی، ادارات بهزیستی، کمیته امداد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شبکه بهداشت، ۱۸ متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

وی با بیان اینکه متکدیان در مرکز ساماندهی، غربالگری، راستی آزمایی و تعیین تکلیف می‌شوند، افزود: پس از غربالگری صورت گرفته در گرمخانه زرین شهر از تعداد ۱۸ متکدی جمع‌آوری شده، هشت نفر از این افراد که معتاد متجاهر بودند به کمپ ترک اعتیاد انتقال داده شدند و با توجه به تشخیص روانپزشکان حاضر در گرمخانه دو نفر از این افراد که با مشکلات اعصاب و روان مواجه بودند با هماهنگی و دستور قضائی برای درمان به بیمارستان فارابی اصفهان منتقل شدند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده‌ها نقش دارند، تصریح کرد: تعدادی از معتادان متجاهر و متکدیان شناسایی شده نیز با اخذ تعهد از خانواده‌های آنها برای جلوگیری از تکرار حضور این افراد در اماکن گردشگری شهر، تکدی‌گری، کارتن‌خوابی احتمالی و… به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.