• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین خبر داد:

احداث مجموعه تخصصی باغ مادر و کودک در چرمهین

  • کد خبر : 34972
  • 28 شهریور 1402 - 6:03
احداث مجموعه تخصصی باغ مادر و کودک در چرمهین
شهردار چرمهین از احداث مجموعه تخصصی فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی باغ مادر و کودک در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، شهاب ثابت راسخ در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به احداث مجموعه تخصصی فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی باغ مادر و کودک در شهر چرمهین اظهار کرد: بانوان و کودکان در جامعه امروز نیازمند فضاهای مناسب و امن برای تفریح، استراحت، شادی، نشاط و ورزش هستند تا مادران بتوانند از این فضای شاد و سالم برای برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و سپری کردن اوقات فراغت در کنار فرزندان خود استفاده کنند.

وی افزود: احداث باغ‌های بانوان از جمله پروژه‌هایی هستند که مدیران شهری برای تحقق مباحث مطرح شده اقدام به احداث آن در شهرهای ایران می‌کنند بر همین اساس مطالعات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی، تفریحی کودک و مادر شهر چرمهین توسط شهرداری به مرحله تملک، طراحی و اجرا رسید.

شهردار چرمهین با اشاره به تملک و طراحی ۱۳ هزار مترمربع زمین جهت احداث مجموعه تخصصی فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی باغ مادر و کودک شهر چرمهین، تصریح کرد: پنج هزار مترمربع این مجموعه را باغ درختان مثمر و استخر ذخیره آب تشکیل داده و هشت هزار مترمربع دیگر برابر دستورالعمل‌های سازمان شهرداری‌های کشور به کاربری‌های متناسب با فضاهای تخصصی فرهنگی، هنری، آموزشی، تفریحی و ورزشی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آنچه شهرداری چرمهین در این پروژه به دنبال تحقق آن است، این بوده که بخشی از فضای ایجاد شده، برای استفاده مادران، کودکان و خانواده‌ها، مناسب سازی شود تا کودکان در محیطی مناسب، به فعالیت‌های تفریحی و فراغتی با مادران و خانواده‌های خود بپردازند.

ثابت راسخ یکی از اهداف احداث پروژه مجموعه فرهنگی، تفریحی باغ مادر و کودک شهر چرمهین را آموزش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان و مادران دانست و اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان همبازی شدن والدین با بچه‌ها نقش بسزایی در تربیت مناسب فرزند دارد از این رو در این پروژه، احداث خانه کودک و مادر مورد توجه قرار گرفته است تا هنگام بازی و ارائه آموزش حس خوشایندی به کودکان و مادران آنها منتقل شود.

وی تصریح کرد: کودکان عاشق بازی با وسایل واقعی و دسته جمعی هستند از این رو شاهد احداث پارک تخصصی کودکان در مجموعه فرهنگی، تفریحی کودک و مادر شهر چرمهین خواهیم بود تا کودکان به صورت طبیعی اثر حضور خودشان را انجام بازی‌هایی تعریف شده بینند و در نهایت با انجام بازی‌های مختلف شاهد تخلیه انرژی کودکان باشیم.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مجموعه فرهنگی تفریحی در روزهای خاص مخصوص حضور بانوان و کودکان خواهد بود و در دیگر ایام هفته اعضا خانواده می‌توانند با حضور در این مجموعه لحظات شاد و مفرحی را در کنار یکدیگر سپری کنند

وی متذکر شد: حمایت از کارآفرینی و مشاغل خانگی یکی دیگر از احداث این مجموعه به‌شمار می‌آید و بر همین اساس ایجاد بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در این مجموعه رقم خواهد خورد.

ثابت راسخ خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات دیوارکشی پروژه مجموعه تخصصی فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی باغ مادر و کودک‌‌‌‌‌ شهر چرمهین دیوارکشی و مصالح ساختمانی مورد نیاز خریداری شده و در تلاش هستیم در برنامه زمانبندی شده بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.