• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واحد کک‌سازی کارخانه ذوب آهن اصفهان در آستانه تعطیلی

  • کد خبر : 35026
  • 28 شهریور 1402 - 13:10
واحد کک‌سازی کارخانه ذوب آهن اصفهان در آستانه تعطیلی
رییس اداره محیط‌زیست لنجان از صدور دستور رسیدگی شکایت اداره محیط زیست شهرستان لنجان از کارخانه ذوب آهن از سوی دادستان این شهرستان خبر داد.

فاطمه محمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در شهرهای همجوار کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: شرط اساسی در حفاظت از محیط‌زیست، برقراری تعادل میان عوامل تشکیل دهنده آن است بر همین اساس سازمان محیط‌زیست در سه معقوله آب، خاک و هوا مسائل و چالش‌های زیست‌محیطی را بررسی می‌کند.

وی افزود: بر اساس وظیفه ذاتی که اداره محیط‌زیست شهرستان لنجان بر عهده دارد، کارشناسان این اداره به صورت شبانه‌روزی پایش صنایع مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌اند و طبق قانون واحدی که آلاینده شناخته شود در دو مرحله اخطار قانونی دریافت می‌کند.

رییس اداره محیط‌زیست لنجان تصریح کرد: چنانچه پس از اخطارهای قانونی رفع آلایندگی انجام نگرفت، مسئله از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

محمدی ادامه داد: مردم و مسئولان شهرستان لنجان بر روی مسئله زیست‌محیطی کارخانه‌های فعال در شهرستان از جمله کارخانه ذوب اهن حساسیت داشته و خواستار رفع این مشکل هستند، برهمین اساس اداره محیط زیست لنجان برای رفع این معضل وارد عمل شد.

وی اضافه کرد: ساکنین شهرهای شهرستان از جمله زرین شهر، چمگردان، سده لنجان و… مکاتبات و تماس‌های بسیاری را در خصوص بوی کُک و آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن با اداره محیط‌زیست لنجان انجام داده‌اند و بیشترین شکایات آنان درباره انتشار بوی کُک در اوسط ساعات شب بوده است.

رییس اداره محیط‌زیست لنجان با بیان اینکه اداره محیط زیست شهرستان لنجان برای کارخانه ذوب آهن اخطاریه صادر کرده و به آنان برای رفع آلودگی مهلت داده شد، عنوان کرد: تحقیقات بسیاری در اینباره انجام شد تا عامل انتشار بوی نامطبوع مشخص شود و با مشخص شدن انتشار بوی کُک در زرین‌شهر به دلیل اشکال فنی در واحد کک سازی ذوب آهن بوده به طور جدی موضوع آلایندگی ذوب آهن را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به دستور رسیدگی شکایت اداره محیط زیست شهرستان لنجان از کارخانه ذوب آهن از سوی دادستان شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اخطارهای ارائه شده به کارخانه ذوب آهن درخصوص رفع آلایندگی‌های مختلف از جمله واحد کک سازی و عدم تحقق این مهم درخواست تعطیلی واحد کک سازی به دادستان شهرستان لنجان ارائه شد.

محمدی یادآور شد: کارخانه ذوب‌آهن برای رفع آلودگی‌های این صنعت طرح جامع زیست محیطی را تهیه و به اداره‌کل محیط‌زیست استان ارایه کرده بود تا در قالب این طرح و با اولیت‌بندی‌های مشخص شده بعضی پروژه‌های زیست‌محیطی در آن اجرا شود.

وی متذکر شد: پروژه‌های ارائه شده در طرح جامع زیست محیطی کارخانه ذوب اهن در زمان مقرر انجام نگرفته از این رو از دادستان شهرستان لنجان درخواست شده در این خصوص نیز تذکر جدی به کارخانه ذوب آهن داده شود چراکه حفظ سلامت شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35026
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.