• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
استاندار اصفهان:

شهرداری چرمهین نمونه‌ی موفق از گردشگری رویداد را به نمایش گذاشت

  • کد خبر : 35813
  • 07 مهر 1402 - 8:46
شهرداری چرمهین نمونه‌ی موفق از گردشگری رویداد را به نمایش گذاشت
استاندار اصفهان گفت: شهرداری چرمهین نمونه‌ی موفق از گردشگری رویداد را به نمایش گذاشت و قطعا منطقه نمونه‌گردشگری شاهلولاک می‌تواند ظرفیتی بکر برای توسعه صنعت گردشگری شهری باشد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، شهاب ثابت راسخ در بازدید استاندار اصفهان از غرفه گردشگری و صنایع دستی شهرداری چرمهین در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری در اصفهان اظهار کرد: شهر چرمهین به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و شگفت انگیزی چون آبشار شاهلولاک، باغات زیبا و طبیعت بکر از آب و هوا و چشم اندازی منحصر بفردی برخوردار بوده و از سوی دیگر غنای تاریخی و فرهنگی این شهر دنیای رنگارنگی از این شهر به نمایش گذاشته است.

وی افزود: آثار تاریخی بجا ماننده از گذشته همچون مسجد تاریخی ناروندی که قدیمی‌ترین اثر تاریخی ثبت شده شهرستان لنجان به شمار می‌آید که گویای هویت و فرهنگ این شهر تاریخی و گردشگری است.

شهردار چرمهین میراث فرهنگی معنوی را یکی از بنیادی‌ترین جنبه‌های حیات اجتماعی و فکری ملت‌ها و منشا هویت، تنوع و خلاقیت دانست و تصریح کرد: آئین و سنن کهن باقی مانده در شهر چرمهین همچون آئین شالورا جاری برگ‌های زرینی از قدمت تاریخی این شهر را برای ساکنان و گردشگران ورق می‌زند که با تلاش مدیریت شهری در فهرست ملی آثار ناملموس فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به میزبانی شهر چرمهین از ده‌ها هزار نفر گردشگر در طول ایام مختلف سال، ادامه داد: امروز شهر چرمهین به واسطه داشتن طبیعت بکر، آثار کهن بجا مانده از گذشته، آئین‌ها و غذاهای سنتی که در فهرست ملی میراث ناملموس فرهنگی کشور به ثبت رسیده و یا در حال طی مراحل ثبت هستند، ظرفیت فراوانی را در جذب گردشگر و به واسطه آن ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد شهری و حمایت از عرضه صنایع دستی و سوغات محلی را دارد بر همین اساس تلاش شده است با خلق رویدادهای مختلف همچون پاسداشت آئین سنتی شالورا جاری، جشنواره گلاب‌گیری و … علاوه بر ایجاد احساس تعلق خاطر شهروندان به شهر، بتوانیم برای برگزاری برنامه‌های متعدد و جذب گردشگران استفاده کنیم.

ثابت راسخ با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های تشویقی در راستای حمایت از صنعت گردشگری، اضافه کرد: یکی از راه‌های برون رفت از انسداد فرهنگی و اقتصادی، توجه به صنعت گردشگری و هویت ملی و تاریخی است از این رو برنامه‌های متعددی برای توسعه گردشگری شهر اتخاذ و به مرحله اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهر بتوانیم با ارائه بسته گردشگری جامع از منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک در نمایشگاه‌های بین المللی در جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری طبیعی، بزودی توسعه پایدار شهر محقق شود.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز گفت: شهرداری چرمهین نمونه‌ی موفق از گردشگری رویداد را به نمایش گذاشت و قطعا منطقه نمونه‌گردشگری شاهلولاک می‌تواند ظرفیتی بکر برای توسعه صنعت گردشگری شهری باشد.

‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.