• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

آتش نشانان شهرداری چرمهین در مانور مدیریت بحران آمادگی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند

  • کد خبر : 35832
  • 07 مهر 1402 - 17:31
آتش نشانان شهرداری چرمهین در مانور مدیریت بحران آمادگی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند
شهردار چرمهین گفت: آتش‌نشانان از جان گذشته، داوطلب و علاقه‌مند به نجات جان انسان‌ها هستند به‌گونه‌ای که در زمان جنگیدن با آتش و یا سایر اقدامات نجات‌بخش ممکن است خود دچار حادثه شوند و در این مسیر نیز به شهادت برسند اما هیچگاه از مسیری که انتخاب کرده‌اند دست برنداشته‌اند.

شهاب ثابت راسخ در حاشیه مانور مدیریت بحران در شهر چرمهین در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: هفتم مهرماه در تقویم کشور با هدف قدردانی از فداکاری و رشادت‌های آتش‌نشانان، به عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده و از سوی دیگر نامگذاری این روز تحت عنوان روز آتش نشانی اهمیت ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف را گوشزد می‌کند.

وی افزود: نیروهای شجاع و غیور آتش‌نشانی همواره با از خودگذشتگی با حضور در حوادث مختلف تلاش کردند تا از جان و مال شهروندان و همچنین سرمایه‌های ملی حفاظت و صیانت کنند به‌گونه‌ای که با حضور در عملیات‌های مختلف توانسته‌اند نقش مهمی را در حفظ مسیر توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: زندگی و مسائل روزمره ممکن است شهروندان را با خطراتی مواجه کند، بنابراین آتش‌نشانان و دیگر دستگاه‌ها ذی ربط باید همیشه آماده باشند و در مانور مدیریت بحران در شهر چرمهین که با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان (گاز، آب، برق و مخابرات)، اورژانس، پلیس، بسیج و آتش‌نشانی برگزار شد شاهد بودیم آتش‌نشانی چرمهین برای حضور در عرصه‌های مختلف بسیار آماده‌تر از گذشته است.

وی با تقدیر از زحمات آتش‌نشانان شهرداری چرمهین، اضافه کرد: احساس مسئولیت، ریسک و خطرپذیری بالا، توانایی‌های کامل و آمادگی بالای جسمانی، ابتکار و خلاقیت، آموزش‌های مستمر و… در کنار احتیاط و عقلانیت، بخشی از شغل مهم آتش‌نشانان به‌شمار می‌آید.

ثابت راسخ با بیان اینکه همواره باید قدردان تلاش‌های شبانه روزی آتش‌نشان بود، عنوان کرد: آتش‌نشانان از جان گذشته، داوطلب و علاقه‌مند به نجات جان انسان‌ها هستند به‌گونه‌ای که در زمان جنگیدن با آتش و یا سایر اقدامات نجات‌بخش ممکن است خود دچار حادثه شوند و در این مسیر نیز به شهادت برسند اما هیچگاه از مسیری که انتخاب کرده‌اند دست برنداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری چرمهین در سال‌های گذشته تلاش کرده است تا آخرین تجهیزات و امکانات را از حیث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آتش‌نشانی این شهر آماده کند، و امیدوارم در ادامه مسیر نیز بتوانیم با تأمین تجهیزات مورد نیاز به‌گونه‌ای عمل کنیم که دقت و سرعت در مقابله با حوادث افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.