• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر ورنامخواست:

آتش نشانان ایثار بی منت را به جامعه آموختند

  • کد خبر : 35959
  • 09 مهر 1402 - 8:55
آتش نشانان ایثار بی منت را به جامعه آموختند
رئیس شورای اسلامی شهر ورنامخواست گفت:آتش‌نشانان در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگری عزیزتر است و این امر وظیفه مسئولان و مدیران این سازمان را بسیار سنگین کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، کیومرث مهرپرور در آئین تجلیل از آتش‌نشان‌های شهرداری ورنامخواست آتش‌نشانان را مصداق بارز ایثارگری دانست و اظهار کرد: آتش‌نشانان در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگری عزیزتر است و این امر وظیفه مسئولان و مدیران این سازمان را بسیار سنگین کرده است.

وی با بیان اینکه آسایش موجود در جامعه را مرهون جانفشانی آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها هستیم، افزود: آتش نشانان را سربازان امنیت و آرامش شهر هستند از این رو این دلاوران همواره در مواجهه با هر خطر و بحرانی عاشقانه به قلب حادثه می‌روند.

رئیس شورای اسلامی شهر ورنامخواست با بیان اینکه امروزه در زمینه فرهنگ ایمنی به شدت با مشکلات رو به رو هستیم، تصریح کرد: بخشی از شهروندان چشم خود را به روی ایمنی و دغدغه‌های مربوط به آن بسته‌اند و همین باعث می‌شود که به ایمنی توجه کمتری شود و این مسئله ضرورت آموزش ایمنی به شهروندان دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: اگر اهمیت ایمنی و به باور تک تک شهروندان تبدیل شود پس از مدتی رفتارمان نیز به رفتاری توأم با ایمنی همراه می‌شود و برای تحقق این مهم باید آموزش و پرورش، رسانه‌ها و… وارد میدان عمل شوند شوند تا فرهنگ سازی در حوزه ایمنی و آتش نشانی در چشم اندازی بلند مدت مورد توجه قرار گیرد و به دست فراموشی سپرده نشود.

مهرپرور با بیان اینکه جلوه‌های شجاعت و ایثار را می‌توان در منش و رفتار پرسنل سازمان آتش‌نشانی به خوبی مشاهده کرد، گفت: آتش نشانان با جان و مال مردم سر و کار دارند و خودشان را در این راه فدا می‌کنند، بنابراین مدیریت شهری خود را موظف می‌داند زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی مطلوب این افراد فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هیچ‌گاه تلفن این مرکز زنگ نخورد و شاهد حادثه‌ای نباشیم، اما به هر حال زندگی و مسائل روزمره ممکن است ما را با خطراتی مواجه کند، بنابراین باید همیشه آماده باشیم و خوشبختانه آتش نشانان شهرداری ورنامخواست نشان داده‌اند که همواره بسیار آماده هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.