• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر ورنامخواست جزء آتش نشانی‌های پیشرو در شهرستان لنجان است

  • کد خبر : 35963
  • 09 مهر 1402 - 10:06
آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر ورنامخواست جزء آتش نشانی‌های پیشرو در شهرستان لنجان است
فرماندار شهرستان لنجان گفت:آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر ورنامخواست جزء آتش نشانی‌های پیشرو در حوزه‌های ایمنی و بحران است به‌گونه‌ای که در تماس‌هایی که مدیریت بحران استان اصفهان با شهرستان لنجان برای درخواست کمک داشته‌اند مجموعه آتش‌نشانی این شهر به واسطه نیروهای نخبه و آموزش دیده به هنگام بوده و در اولین فرصت در صحنه حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع مدیران و پرسنل آتش نشانی ورنامخواست اظهار کرد: آتش‌نشانان بارها در گذشته نشان داده‌اند که ایثارگرانه و با تمام وجود به نجات جان و مال شهروندان مشغول هستند و امروز نیز این قشر مهم جز افراد خستگی‌ناپذیری و ایثارگر به‌شمار می‌آیند که با گذراندن شرایط سخت وارد این عرصه شده و برای عکس‌العمل‌های سریع و به موقع در زمان‌های بحرانی آموزش دیده‌اند.

وی افزود: نامگذاری هفتم مهرماه تحت عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی در تقویم ملی، بهانه‌ای برای یادآوری فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش‌نشانان بوده که برای نجات جان دیگران، خود را به خطر می‌اندازند و در طول خدمت بدون کوچک‌ترین چشم داشتی همواره مصمم‌تر از گذشته می‌کوشند تا حافظ جان و مال شهروندان باشند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر ورنامخواست جزء آتش نشانی‌های پیشرو در حوزه‌های ایمنی و مدیریت بحران است به‌گونه‌ای که در تماس‌هایی که مدیریت بحران استان اصفهان با شهرستان لنجان برای درخواست کمک داشته‌اند مجموعه آتش‌نشانی این شهر به واسطه نیروهای نخبه و آموزش دیده به هنگام بوده و در اولین فرصت در صحنه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش برای آتش‌نشانان از نیازهای اولیه به‌شمار می‌آید، گفت: امداد و نجات در حوادث و عملیات آتش‌نشانی روز به روز و با پیشرفت تکنولوژی، پیچیده‌تر و دشوارتر می‌شود و آموزش آتش نشانان باید بر اساس علم روز و پیشرفت‌های تکنولوژی باشد تا عملیات نجات با کیفیت انجام گیرد.

محمدی ادامه داد: بر اساس گزارشات ارائه شده در آتش نشانی ورنامخواست آموزش در برنامه روزانه آتش‌نشانان جای دارد به‌گونه‌ای که آموزش‌ها بر اساس نیاز و آمار حوادث در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تدوین و انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات آتش نشانی شهرداری ورنامخواست، اضافه کرد: در نمایشگاهی که ست‌های امداد و نجات و تجهیزات آتش نشانی به نمایش گذاشته بود به خوبی قابل مشاهده بود که آتش نشانی شهر ورنامخواست به لحاظ کارایی و کیفیت تجهیزات در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

فرماندار شهرستان لنجان در خصوص اهمیت مشارکت شهروندان در تأمین ایمنی، خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی و آتش نشانی به شهروندان باعث خواهد شد از بروز حوادث نیز جلوگیری و در هنگام وقوع حوادث نیز به کمک شهروندان آسیب دیده بشتابند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.