• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر ارشاد: دولت باید انگاره‌های فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت را اصلاح کند

  • کد خبر : 37395
  • 25 مهر 1402 - 12:54
وزیر ارشاد: دولت باید انگاره‌های فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت را اصلاح کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری واژه‌هایی مثل مدافعان حرم را ایجاد کردند و فضای رسانه‌ای در ایثار و جهاد تغییر کرد، دولت نیز باید انگاره‌های فرهنگی در این زمینه را تعریف و اصلاح کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، اولین کارگروه ترویج و توسعه ایثار و شهادت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی، در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست که با حضور معاونان وزیر فرهنگ و جمعی از مسئولان سازمان‌های تابع این وزارتخانه برگزار شد، از سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.

طبق این سند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی کشور مشمول این قانون، موظفند نسبت به تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت اقدام و از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حمایت کنند.

به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج، بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مکلف هستند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد، اردوهای زیارتی، راهیان نور و پیشرفت، گردهمایی‌ها و یادواره شهدا مطابق آئین‌نامه اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه می‌کند و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، هزینه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست، مسئولان مربوط به تدوین و اجرای این سند را مکلف کرد نسبت به اصلاح و طرح این سند در جلسه بعدی شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین جلسه نشست توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

وی گفت: در کشور برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی برای معرفی شهدا از جمله سمفونی قم و چاپ ۵۳ جلد کتاب در کنگره شهدای استان همدان انجام شده است، اما هنوز نیاز به کارهای بیشتری در این حوزه وجود دارد و امیدواریم با تصویب این سند بتوانیم نهادهای دولتی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه کنیم.

اسماعیلی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری واژه‌هایی مثل مدافعان حرم را ایجاد کردند و فضای رسانه‌ای در ایثار و جهاد تغییر کرد، دولت نیز باید انگاره‌های فرهنگی در این زمینه را تعریف و اصلاح کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=37395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.