• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رایزنی هلال احمر ایران و مصر برای کمک به غزه

  • کد خبر : 37525
  • 26 مهر 1402 - 10:00
رایزنی هلال احمر ایران و مصر برای کمک به غزه
روسای جمعیت هلال احمر ایران و مصر، شب گذشته درباره ارسال محموله بشردوستانه به فلسطین، اولویت کمک‌ها، راه‌های ارسال و همچنین آمادگی هلال‌احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه در مصر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با رامی الناظر، رئیس جمعیت هلال احمر مصر ضمن قدردانی از تلاش هلال‌احمر مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و با اشاره به پیگیری‌های هلال‌احمر ایران در این باره اظهار کرد: با رؤسای جمعیت‌های ملی اردن، سوریه، فلسطین، لبنان و همچنین با فدراسیون و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مکاتبه کردیم و به‌صورت تلفنی با همتایان خود در ارتباطیم تا راهی برای ارسال محموله و برپایی بیمارستان سیار در نزدیکی مرز غزه پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه به محض اعلام آتش‌بس و باز شدن مرز رفح، تعداد زیادی از مجروحان برای مداوا به سمت مصر می‌آیند، افزود: از امروز باید برای برپایی بیمارستان‌های تخصصی در نزدیک مرز برنامه‌ریزی کنیم و آماده باشیم. جمعیت هلال‌احمر ایران، هم تیم‌های امدادی و درمانی قوی و هم سازه‌های مناسب بیمارستان صحرایی دارد که می‌تواند در این زمینه خدمات مناسبی ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از همتای خود خواست تا برای ارسال اقلام زیستی و امدادی از طریق هوایی و دریایی، هماهنگی‌های لازم از سوی هلال‌احمر مصر با وزارت امور خارجه این کشور و مشخص کردن بندر مقصد و فرودگاه مدنظر انجام شود.

وی تصریح کرد: به‌رغم اینکه اسرائیل اصرار دارد تا مردم غزه منطقه را تخلیه کنند، در بیانیه مشترک فدراسیون و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید شده که «نیروهای امدادی داوطلب را از منطقه خارج نمی‌کنیم؛ چون کسی حق ندارد به نیروهای امدادی، درمانی، افراد بی‌گناه، کودکان و غیر نظامیان تعرض کند و آنها را به شهادت برساند؛ این نقض آشکار حقوق بشردوستانه است»، بنابراین پیشنهاد می‌کنم طی نامه‌ای که به امضای طرفین می‌رسد از سایر جمعیت‌های ملی درخواست شود که در کشورهای خود و در یک تاریخ و زمان مشخص برای حمایت از کادر درمان، امدادگران و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین گردهمایی داشته باشند.

در این گفت‌وگو، رامی الناظر، رئیس جمعیت هلال احمر مصر نیز از پیگیری‌های مجدانه رئیس جمعیت هلال احمر ایران در موضوع حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین قدردانی کرد و افزود: ما هم با دفتر سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و تمام شرکائی که می‌توانند در این زمینه اقدامی‌کنند، مکاتبه کردیم تا بتوانیم کمک‌های بشردوستانه را به دست مردم مظلوم فلسطین برسانیم اما رژیم صهیونیستی با قساوت اجازه این کار را تاکنون نداده است.

رئیس هلال‌احمر مصر ادامه داد: اگر مرز رفح برای چند ساعت باز شود، در این صورت اولویت با ارسال محموله غذا و دارو است اما اگر مرز باز نشود، با فاجعه انسانی در غزه مواجه می‌شویم.

الناظر در پاسخ به پیشنهاد رئیس هلال احمر کشورمان در خصوص نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه گفت: ارسال محموله‌های بشردوستانه ابتدا از طریق هوایی باشد چون ارسال محموله از مسیر دریایی زمان‌بر است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=37525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.