• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان خبر داد:

آغاز رسمی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در لنجان

  • کد خبر : 38984
  • 06 آبان 1402 - 21:09
آغاز رسمی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در لنجان
فرماندار شهرستان لنجان گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در شهرستان لنجان به شکل رسمی آغاز و کلیات و شکل و شیوه روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تبیین شد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به برگزاری سومین جلسه هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان اظهار کرد: در دو جلسه گذشته و البته نیمی از جلسه امروز هیئت اجرایی انتخابات شهرستان لنجان موضوع امکان‌سنجی و نیازسنجی شعب اخذ رأی مطرح شد و در نهایت شعب بخش مرکزی، بخش فولادشهر و بخش باغ بهادران تعیین و تغییرات و نقطه نظرات اعضا هیئت اجرایی در این خصوص اعمال شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع در جلسه آتی رؤسای هیئت اجرایی هر دو بخش نیز در جلسه هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان لنجان حضور پیدا خواهند کرد تا موضوع شعب اخذ رأی نهایی کرده و بعد از تصویب برای اعلام آگهی به استان اعلام کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به آغاز رسمی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، تصریح کرد: امروز کلیات و شکل و شیوه روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تبیین شد.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۶۰ قانون انتخابات هیئت‌های اجرایی انتخابات مراکزحوزه‌های انتخابیه موظف هستند پس از پایان ثبت‌نام قطعی و در مهلتی ۱۵ روزه با توجه به نتایجی که از بررسی‌های در محل و بهره‌برداری از استعلامات مراکز پنجگانه می‌شود نظر خود را اعلام کنند.

محمدی اضافه کرد: با هدف نزدیک شدن به حجت شرعی و انجام سیر قانونی به شکل صحیح، موضوع مصاحبه نیز افزوده شد تا چنانچه ابهام و یا سوالی وجود دارد در روند مصاحبه به آنها پاسخ داده شود.

وی عنوان کرد: ماده ۶۱ قانون انتخابات با صراحت اعلام کرده فرمانداران مراکزحوزه‌های انتخابیه موظف هستند نظر هیئت اجرایی انتخابات را مبنی بر عدم تأیید و یا عدم احراز صلاحیت را ظرف مدت دو روز پس از پایان صلاحیت‌ها به داوطلبان اعلام کنند و در تلاش هستیم بر اساس تقویم زمانبندی این ماموریت را انجام دهیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=38984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.