• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

برگزاری جشنواره محلی بِه باغبادران با هدف برندسازی و اعتمادسازی

  • کد خبر : 39224
  • 08 آبان 1402 - 21:45
برگزاری جشنواره محلی بِه باغبادران با هدف برندسازی و اعتمادسازی
فرماندار شهرستان لنجان گفت: جشنواره محلی بِه باغبادران با هدف توسعه پایدار شهری و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متنوع و متعدد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شهر باغبادران در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اضهار کرد: جشنواره محلی بِه باغبادران با هدف توسعه پایدار شهری و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متنوع و متعدد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شهر باغبادران در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخشی از هویت باغبادران وابسته به تولیدات و محصولات باغی آن ازجمله گردو، بادام، سیب و بِه بوده و هر سال حدود هزار تن از باغات این شهر بِه برداشت می‌شود. نظر به این‌که برداشت بِه از نیمه آبان‌ماه در شهر باغبادران شروع می‌شود این جشنواره می‌تواند به تقویت بنیه کشاورزان و تولیدات بومی کمک کرده و به اعتقاد ما به ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان کمک شایانی می‌کند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم به صنعت گردشگری، تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم به تقویت صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی شهری نگاهی مثبت بوده و باغبادران نیز ظرفیت یک شهر گردشگرپذیر را دارد و با برگزاری جشنواره بِه نه تنها بنیه کشاورزی تق.یت خواهد شد بلکه توسعه پایدار اقتصاد شهر و شهروندان را رقم خواهد زد برهمین اساس باید مسیر تحقق این مهم را آماده و هموار کنیم.

وی عنوان کرد: با بروز ظرفیت‌ها و زیبایی‌های نهفته شهر باغبادران این شهر ساحلی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان ضمن تقویت اقتصادی بخش باغبهادارن با ایجاد بسترهای مستقیم و غیرمستقیم در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد:  برگزاری چنین جشنواره‌هایی به طور یقین حرکتی برای حمایت از بخش کشاورزی و اقتصاد غالب کشور است.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.