• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دومین جشنواره بِه باغبادران برگزار می‌شود

  • کد خبر : 39292
  • 09 آبان 1402 - 23:57
دومین جشنواره بِه باغبادران برگزار می‌شود
شهردار باغبادران گفت: دومین جشنواره بِه باغبادران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۰ الی ۱۲ آبانماه در پارک ساحلی این شهر برگزار می‌شود.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه پس از سه سال وقفه دومین جشنواره بِه باغبادران امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین جشنواره بِه باغبادران در سال ۱۳۹۸ برگزار و نقش موثری در رونق اقتصادی، معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد شهر و همچنین ایجاد همبستگی، نشاط اجتماعی و استحکام پیوندهای خانوادگی و جمعیت داشت اما بدلیل همه گیری بیماری کرونا مدتی امکان برگزاری این جشنواره فراهم نبود.

وی افزود: شهر تاریخی، فرهنگی و گردشگری باغبادران از مقاصد گردشگری ملی کشور به‌شمار می‌آید که دارای ماهیت استراتژیک در گردشگری استان اصفهان بوده به‌گونه‌ای که عمده گردشگران برای استفاده از فضای طبیعی، بیشه زارها و طراوت زاینده رود همیشه این شهر را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: کشاورزان این شهر ساحلی در باغات زیبای خود محصولاتی چون گردو، بادام، سیب و بِه را تولید کرده که هر کدام از آن‌ها از کیفیت و مرغوبیت خاصی برخوردار بوده و در بازارهای میوه از خوشنامی بسیاری برخوردار هستند به‌گونه‌ای که بخشی از ماهیت باغبادران وابسته به تولید این محصولات است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: همه ساله بیش از یکهزار تن بِه مرغوب و خوش عطر و طعم از باغات شهر باغبادران برداشت می‌شود که بخشی از گردشگران علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت زیبای شهر برای تهیه این محصولات به باغبادران سفر می‌کنند.

امینی اضافه کرد: نیمه آبانماه پایان فصل برداشت محصول بِه باغبادران است که به شکرانه آن و در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این شهر و همچنین به منظور ایجاد همبستگی اجتماعی، رونق اقتصادی، غنی سازی اوقات فراغت، هم افزائی بومی و احیای شادی در جامعه خسته از کار و سختی‌های معیشت دومین جشنواره بِه باغبادران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۰ الی ۱۲ آبانماه در پارک ساحلی این شهر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار عرضه محصولات باغات و فرآورده‌های سنتی که باعث تقویت بنیه کشاورزان و تولیدات کنندگان داخلی شهر و بخش می‌شود مدیریت شهری با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد سعی در ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان داشته و تلاش کرده‌ایم که برای آحاد شهروندان برنامه‌های خاص و متنوعی را در نظر بگیریم.

شهردار خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید غرفه‌های عرضه محصولات و خرید تولیداتن بومی و محلی، در ایام برگزاری جشنواره صبح‌ها و بعداز ظهرها در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود شرکت کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.