• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات: وزارت ارتباطات تمام ظرفیت‌های خود را برای توسعه پلتفرم‌های داخلی پای کار آورده است

  • کد خبر : 39950
  • 12 آبان 1402 - 23:31
وزیر ارتباطات: وزارت ارتباطات تمام ظرفیت‌های خود را برای توسعه پلتفرم‌های داخلی پای کار آورده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال اخیر تمام ظرفیت‌های خود را برای توسعه پلتفرم‌های داخلی را پای کار آوردیم تا مشکلی از بابت زیرساخت ارتباطی وجود نداشته باشند.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، عیسی زارع پور در بازدید از تعدادی از سکوهای بومی فعال در مشهد با اشاره به استفاده برخی اعضای دولت از سکوهای داخلی در سفرهای خارجی، اظهار کرد: این نشان از فراهم بودن زیرساخت ارتباطی و کیفیت بالای پلتفرم‌های داخلی دارد.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه غیر از وظایف سازمانی، خود را وقف داخلی‌ها می‌کنیم، تصریح کرد: ما قابلیت عرضه محصولات ایرانی به کشورهای خارجی و صادرات آن‌ها را داریم و باید این ویروس خود ناباوری که عده‌ای در آن می‌دمند را مهار کنیم و می‌توانیم به کمک جوانان ایرانی در دنیا بدرخشیم.

وزیر ارتباطات در دیدار با متخصصان و مدیران پلتفرم بومی ویراستی که با استفاده از قابلیت این پلتفرم زنده به صورت تصویری منتشر شد نیز ضمن تشکر از فعالیت این مجموعه برای ارائه یک پلتفرم متن محور داخلی با اشاره به غفلت از ظرفیت‌های داخلی، گفت: این ویروس خودناباوری که از دهه‌های گذشته به بدنه کشور تزریق شده است و عده‌ای هم دائم در آن می‌دمند، باعث کاهش اعتماد و اطمینان مردم به محصولات داخلی می‌شود و همه باید با آن بجنگیم و واکسن ضد این ویروس را بزنیم چرا که ما توان رقابت در عرصه بین‌المللی را داریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در دو سال اخیر تمام ظرفیت‌های خود را برای توسعه پلتفرم‌های داخلی را پای کار آورده است تا مشکلی از بابت زیرساخت ارتباطی وجود نداشته باشند، اظهار کرد: البته نمی‌توان گفت که همه چیز صد درصد خوب است اما جهت‌گیری دولت و وزارت ارتباطات حمایت از پلتفرم‌های داخلی است و معتقدیم برای ارتباط با شهروندان خودمان باید از یک پلتفرم داخلی استفاده کنیم.

زارع پور با بیان اینکه مفتخر هستم که از ماه‌های نخست راه اندازی ویراستی، در این پلتفرم داخلی حضور داشتم و اطرافیان و اعضای هیأت دولت را برای حضور در این پلتفرم ترغیب کردم، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم حدود ۸۰ درصد از اعضا هیأت دولت هم اکنون در ویراستی حضور دارند تا ویراستی محل رفع مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیران و معاونان وزارت ارتباطات برای پاسخگوی به مشکلات و مطالبات مردم و پیگیری آن‌ها در ویراستی حضور دارند، گفت: خیلی‌ها پیام می‌دهند که چقدر خوب است که از این طریق می‌توانیم با اعضای دولت در تماس باشیم.

زارع پور با تشکر از سازمان صدا و سیما در تغییر رویکرد این سازمان در استفاده و تبلیغ پلتفرم‌های داخلی افزود: امیدوارم در تهیه گزارش‌های تحلیلی فضای مجازی صداوسیما بیش از گذشته از محتوای پلتفرم‌های داخلی استفاده شود که البته این به شرطی است که ویراستی و سکوهای داخلی محل تضارب آرا و حضور اقشار مختلف باشد.

وی در بازدید از مجموعه باد صبا با اشاره به ضرورت شکل گرفتن هویت پلتفرم‌های داخلی در عرصه بین‌الملل گفت: هم اکنون از تعدادی از سخت افزارهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر استفاده می‌شود و این موضوع باید گسترش پیدا کند.

زارع پور با اظهار خشنودی نسبت به توسعه پلتفرم‌های داخلی، افزود: امیدوارم این فضای ایجاد شده در ارائه محصولات خدمات فناوری پایه بیشتر شود و به عنوان وزیر ارتباطات از هر کمکی که از دستم بر بیاید دریغ نخواهیم کرد و با افتخار به تبلیغ و ترویج استفاده از خدمات داخلی می‌پردازم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.