• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دادستان کل کشور: برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، کشورها باید با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند

  • کد خبر : 40680
  • 17 آبان 1402 - 11:10
دادستان کل کشور: برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، کشورها باید با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند
دادستان کل کشور گفت: برای ایجاد صلح پایدار و امنیت کافی در منطقه، لازم است کشورهای منطقه به ویژه دو کشور ایران و چین با همکاری خود با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند.

به گزارش نبض وطن به نقل از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی که به منظور شرکت در بیست و یکمین اجلاس دادستان‌های کل عضو سازمان همکاری شانگهای به کشور چین سفر کرده است با یینگ یانگ دادستان کل چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دادستان کل کشور با قدردانی از دعوت و میزبانی این اجلاس مهم توسط کشور چین اظهار کرد: کشور ایران و چین دو کشور مهم منطقه بوده و در موضوعات مختلف دارای نگاه و سیاست مشترک هستند.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور ایران به کشور چین و نیز عضویت ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگ‌های نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور داشته و موجب تقویت همکاری‌های حقوقی و قضائی و بهبود مناسبات خواهد شد و نیاز است کارگروه مشترک فیمابین برای پیگیری مسائل حقوقی و قضائی تشکیل شود.

دادستان کل کشور افزود: در عرصه بین‌ الملل کشور ایران و چین دارای منافع مشترک بسیاری هستند که با تعمیق روابط حقوقی و قضائی می‌توان از این منافع در مقابل هجمه‌ها و فشارهای سیاسی، اقتصادی و قضائی به بهترین شکل محافظت کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم است، گفت: معتقد هستیم اگر می‌خواهیم در منطقه به دنبال صلح پایدار و امنیت کافی باشیم لازم است کشورهای منطقه به ویژه دو کشور ایران و چین با همکاری خود با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.