• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی: صنعت و بازرگانی، جزء جدایی‌ناپذیر تولیدات کشاورزی است

  • کد خبر : 40698
  • 17 آبان 1402 - 12:01
وزیر جهاد کشاورزی: صنعت و بازرگانی، جزء جدایی‌ناپذیر تولیدات کشاورزی است
وزیر جهادکشاورزی، صنعت و بازرگانی را حلقه رشد تولید و عاملی برای گشودن دروازه صادراتی و خلق ثروت برای کشور برشمرد و گفت: از حضور بخش خصوصی در لایه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استقبال می‌کنیم.

به گزارش نبض وطن به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران با تاکید بر لزوم ایجاد تشکل‌های قدرتمند برای رونق تولید اظهار کرد: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازاررسانی، ارزش‌افزوده و ضایعات در بخش کشاورزی، یک زنجیره به‌هم‌پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.

وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جزء جدایی‌ناپذیر تولید دانست و افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وامی‌دارند و با ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در تشریح این فرآیند، تولید گوجه‌فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی کرد و گفت: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه ۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان سال جاری، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فرآوری‌شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

نیکبخت با اشاره به اعتقاد راسخ خود به تشکل‌های کشاورزی ادامه داد: اگر تشکل‌ها قدرتمند و توانمند شوند، می‌توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تأمین بازار مصرف فراهم کنند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.

وی توجه تشکل‌ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین‌المللی و رونق داخلی جلب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل‌ها را ممکن دانست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.